- Мета навчальної дисципліни:
- формування комунікативної компетентності студентів;
- набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних здібностей студентів та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця;
- вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників.
Завдання навчальної дисципліни:
- сформувати чітке і правильне розуміння ролі державної мови у професійній діяльності;
- забезпечитидосконалеволодіння нормами сучасноїукраїнськоїлітературноїмови та дотриманнявимогкультуриусного й писемногомовлення;
- виробитинавички самоконтролю за дотриманняммовних норм у спілкуванні;
- розвивати творче мислення студентів;
- виховатиповагу до українськоїлітературноїмови, до мовнихтрадицій.
- сформувати навички оперування фаховою термінологією, редагування, коригування та перекладу наукових текстів.
До закінчення курсу студенти повинні:
ЗНАТИ:
- норми сучасної української літературної мови й практично оволодіти ними;
- правильно використовувати різні мовні засоби відповідно до комунікативних намірів; влучно висловлювати думки для успішного розв’язання проблем і завдань у професійній діяльності;
- сприймати, відтворювати, редагувати тексти офіційно-ділового й наукового стилів;
УМІТИ:
- скорочувати та створювати наукові тексти професійного спрямування, складати план, конспект, реферат тощо, робити необхідні нотатки, виписки відповідно до поставленої мети;
- складати різні типи документів, правильно добираючи мовні засоби, що репрезентують їх специфіку;
- послуговуватися лексикографічними джерелами (словниками) та іншою допоміжною довідковою літературою, необхідною для самостійного вдосконалення мовної культури.
Для виконання поставлених завдань до кожного практичного заняття рекомендується добирати різні усні та письмові вправи, виконання яких повинно закріпити на практиці засвоєні теоретичні знання і навіть доповнити їх. Потрібно дбати й про активізацію розумової діяльності студентів: добирати цікаві, оригінальні завдання, всіляко урізноманітнювати їх. Так, крім традиційних вправ, можна виконувати й такі види роботи, як завдання з використанням різних видів словників, вправи на заміну одних синтаксичних конструкцій іншими, скорочення і поширення тексту, різні описи й твори, добирати синоніми, антоніми, пароніми до запропонованих лексем та складати з ними речення, проводити читання вголос, монологічні усні перекази та діалоги, бесіди, виступи перед аудиторією з повідомленням чи доповіддю, тренінги тощо. Необхідно також систематично організовувати самостійну роботу студентів зі словниками, навчальними посібниками та іншою додатковою літературою, а також поточні консультації, що передбачають виконання студентами додаткових завдань зі складних тем.
Програму укладено відповідно до вимог кредитно-модульної системи організації навчального процесу. Запроваджено систему академічних кредитів, що аналогічна ЕСТS, визначено змістові модулі курсу, сформульовано завдання для самостійної роботи студентів, представлено систему індивідуальних завдань, розроблено шкалу оцінювання навчальних досягнень студентів.
Критерії оцінювання
Тематичний план
Список рекомендованих джерел
Методичні рекомендації до самостійної роботи
Course Features
- Lectures 13
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль 1.Культура фахового мовлення. Етика ділового спілкування
- Вступ. Державотворча роль мови. Мова як засіб пізнання, мислення, спілкування. Функції мови. Стилі і типи мовлення.
- 2.Формування навичок і прийомів мислення. Види, форми, прийоми розумової діяльності. Основні закони риторики.
- 3Поняття етики ділового спілкування, її предмет та завдання.
- 4.Правила спілкування фахівця при проведенні зустрічей, переговорів, прийомів та по телефону
-
Модуль 2.Лексичний аспект сучасної української літературної мови у професійному спілкуванні
- 5.Терміни і термінологія. Загальнонаукові терміни..
- 6.Джерела, походження, способи творення термінологічної лексики.
- 7.Професіоналізми в діловому мовленні(відповідно до фаху)
- 8.Складні випадки слововживання. Пароніми та омоніми.
- 9.Орфографічні та орфоепічні норми сучасної української літературної мови
- 10.Морфологічні та синтаксичні норми сучасної української літературної мови у професійному спілкуваннію
-
Модуль 3.Складання професійних документів