Загальні відомості про курс
Місце предмета: Вивчення природи і методів впливу новітніх інформаційних технологій на соціальну сферу сучасного суспільства на сьогодні є основним компонентом інформатики як комплексної наукової дисципліни. Розширення застосування комп’ютерної техніки і телекомунікацій помітно змінює сучасне суспільство, розширюючи при цьому горизонти наукових та практичних пізнань, стимулюючи процеси вдосконалення інформаційних технологій. Такий взаємний вплив обумовлює стрімкий розвиток всієї інформаційної інфраструктури суспільства, що, у свою чергу, є потужним прискорювачем розвитку новітніх засобів інформаційного обміну.
Мета: формування у студентів інформаційної культури та інформатичної компетентності для реалізації їх творчого потенціалу та соціалізації у суспільстві завдяки здатності до ефективного використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Зміст курсу інформатики включає сукупність двох взаємопов’язаних компонентів теоретичного і практичного. Теоретична частина курсу спрямована на формування у студентів інформаційної культури, навичок аналізу і формалізації предметних задач, ознайомлення з поняттями інформатики і КТ. Практичний аспект пов’язаний з виробленням практичних навичок роботи з комп’ютерною технікою і готовим програмним забезпеченням, використанням глобальної мережі Інтернет для пошуку і обміну інформацією. Необхідність вироблення практичних навичок і умінь роботи на комп’ютері надають курсу інформатики специфічні риси, що відрізняють його від інших предметів і передбачають поділ занять на лекції і лабораторні роботи, зі збільшенням питомої ваги останніх.
Завданнями вивчення інформатики і КТ є:
- формування у студентів знань й умінь, необхідних для ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-пізнавальній діяльності, при вивченні інших навчальних предметів і дисциплін, у повсякденному житті;
- розвиток у студентів готовності застосовувати інформаційно-комунікаційні технології з метою ефективного виконання різноманітних завдань щодо реалізації інформаційних процесів, пов’язаних з майбутньою професійною діяльністю в умовах інформаційного суспільства;
- розвиток інформаційної культури, знань правил безпеки життєдіяльності та навичок безпечної поведінки при виконанні робіт з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій;
- розвиток у студентів здатності самостійно опановувати та раціонально використовувати програмні засоби загального та прикладного призначення, цілеспрямовано шукати й систематизувати відомості, використовувати електронні засоби обміну даними.
У результаті вивчення навчального предмета студент повинен
знати: аспекти будови та структурну схему персонального комп’ютера, призначення та загальні принципи функціонування його складових; призначення та використання системного та сервісного програмного забезпечення; правила безпечної роботи і Інтернеті та принципи інформаційної безпеки; окремі он-лайнові освітні платформи; принципи цифрового громадянства та електронного урядування; поняття комп’ютерного моделювання та комп’ютерного експерименту; формули та способи обчислення основних статистичних характеристик вибірки; закономірності та способи здійснення простих фінансових розрахунків за допомогою електронних таблиць; технології опрацювання мультимедійних даних; основні напрямки сучасного цифрового мистецтва та реклами; призначення, основні функції, принципи роботи прикладних програм загального використання (текстовий процесор, табличний процесор, система управління базами даних, редактор презентацій, редактор публікацій, редактори растрової та векторної графіки та ін.); принципи роботи комп’ютерних мереж та інформаційно-пошукових систем; пріоритетні напрями застосування комп’ютерних технологій у своїй спеціальності, структуру, основні функції, принципи роботи спеціального програмного забезпечення, автоматизованих робочих місць; технологію підготовки даних для вирішення професійних завдань.
вміти: виконувати операції з об’єктами в середовищі операційної системи Windows; готувати документи за допомогою текстових процесорів; працювати з електронними таблицями, базами даних; створювати та використовувати комп’ютерні презентації; створювати ілюстрації та виконувати редагування зображень засобами растрового графічного редактора; розробляти фірмові знаки, логотипи та інші елементи фірмового стилю, а також ілюстрації, засобами векторного графічного редактора; створювати поліграфічну продукцію (листівки, буклети, календарі, журнали) засобами програм комп’ютерної верстки; працювати з ресурсами комп’ютерних мереж; працювати з інформаційно-пошуковими системами; створювати прості веб-сайти за допомогою автоматизованих засобів системи керування вмістом; використовувати автоматизовані системи для обробки інформації; застосовувати знання з предмету у навчальному процесі та на виробництві; організовувати: свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму; використовувати технології цифрового громадянства для вирішення власних соціальних потреб; дотримуватися правил безпечної поведінки в Інтернеті.
Критерії оцінювання
Тематичний план
Список рекомендованих джерел
Course Features
- Lectures 0
- Quizzes 0
- Duration 62 hours
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes