Загальні відомості про курс
Місце предмета: Вивчення природи і методів впливу новітніх інформаційних технологій на соціальну сферу сучасного суспільства на сьогодні є основним компонентом інформатики як комплексної наукової дисципліни. Розширення застосування комп’ютерної техніки і телекомунікацій помітно змінює сучасне суспільство, розширюючи при цьому горизонти наукових та практичних пізнань, стимулюючи процеси вдосконалення інформаційних технологій. Такий взаємний вплив обумовлює стрімкий розвиток всієї інформаційної інфраструктури суспільства, що, у свою чергу, є потужним прискорювачем розвитку новітніх засобів інформаційного обміну.
Мета: формування у студентів інформаційної культури та інформатичної компетентності для реалізації їх творчого потенціалу та соціалізації у суспільстві завдяки здатності до ефективного використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Зміст курсу інформатики включає сукупність двох взаємопов’язаних компонентів теоретичного і практичного. Теоретична частина курсу спрямована на формування у студентів інформаційної культури, навичок аналізу і формалізації предметних задач, ознайомлення з поняттями інформатики і КТ. Практичний аспект пов’язаний з виробленням практичних навичок роботи з комп’ютерною технікою і готовим програмним забезпеченням, використанням глобальної мережі Інтернет для пошуку і обміну інформацією. Необхідність вироблення практичних навичок і умінь роботи на комп’ютері надають курсу інформатики специфічні риси, що відрізняють його від інших предметів і передбачають поділ занять на лекції і лабораторні роботи, зі збільшенням питомої ваги останніх.
Завданнями вивчення інформатики і КТ є:
- формування у студентів знань й умінь, необхідних для ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-пізнавальній діяльності, при вивченні інших навчальних предметів і дисциплін, у повсякденному житті;
- розвиток у студентів готовності застосовувати інформаційно-комунікаційні технології з метою ефективного виконання різноманітних завдань щодо реалізації інформаційних процесів, пов’язаних з майбутньою професійною діяльністю в умовах інформаційного суспільства;
- розвиток інформаційної культури, знань правил безпеки життєдіяльності та навичок безпечної поведінки при виконанні робіт з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій;
- розвиток у студентів здатності самостійно опановувати та раціонально використовувати програмні засоби загального та прикладного призначення, цілеспрямовано шукати й систематизувати відомості, використовувати електронні засоби обміну даними.
У результаті вивчення навчального предмета студент повинен
знати: аспекти будови та структурну схему персонального комп’ютера, призначення та загальні принципи функціонування його складових; призначення та використання системного та сервісного програмного забезпечення; правила безпечної роботи і Інтернеті та принципи інформаційної безпеки; окремі он-лайнові освітні платформи; принципи цифрового громадянства та електронного урядування; поняття комп’ютерного моделювання та комп’ютерного експерименту; формули та способи обчислення основних статистичних характеристик вибірки; закономірності та способи здійснення простих фінансових розрахунків за допомогою електронних таблиць; технології опрацювання мультимедійних даних; основні напрямки сучасного цифрового мистецтва та реклами; призначення, основні функції, принципи роботи прикладних програм загального використання (текстовий процесор, табличний процесор, система управління базами даних, редактор презентацій, редактор публікацій, редактори растрової та векторної графіки та ін.); принципи роботи комп’ютерних мереж та інформаційно-пошукових систем; пріоритетні напрями застосування комп’ютерних технологій у своїй спеціальності, структуру, основні функції, принципи роботи спеціального програмного забезпечення, автоматизованих робочих місць; технологію підготовки даних для вирішення професійних завдань.
вміти: виконувати операції з об’єктами в середовищі операційної системи Windows; готувати документи за допомогою текстових процесорів; працювати з електронними таблицями, базами даних; створювати та використовувати комп’ютерні презентації; створювати ілюстрації та виконувати редагування зображень засобами растрового графічного редактора; розробляти фірмові знаки, логотипи та інші елементи фірмового стилю, а також ілюстрації, засобами векторного графічного редактора; створювати поліграфічну продукцію (листівки, буклети, календарі, журнали) засобами програм комп’ютерної верстки; працювати з ресурсами комп’ютерних мереж; працювати з інформаційно-пошуковими системами; створювати прості веб-сайти за допомогою автоматизованих засобів системи керування вмістом; використовувати автоматизовані системи для обробки інформації; застосовувати знання з предмету у навчальному процесі та на виробництві; організовувати: свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму; використовувати технології цифрового громадянства для вирішення власних соціальних потреб; дотримуватися правил безпечної поведінки в Інтернеті.
Критерії оцінювання
Тематичний план
Список рекомендованих джерел
Course Features
- Lectures 31
- Quizzes 3
- Duration 62 hours
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль 1. Інформаційні технології у суспільстві. Моделі і моделювання. Аналіз даних.
- Лекція 1. Інформація і повідомлення. Інформаційні системи в сучасному суспільстві.
- Лекція 2. Інформаційна безпека. Загрози при роботі в Інтернеті та їх уникнення.
- Лекція 3. Навчання та професії в інформаційному суспільстві. Інтернет-комерція. Електронне урядування. Штучний інтелект, Інтернет речей, Smart-технології.
- Лабораторна робота №1. Робота з Інтернет-ресурсами, навчальними програмами.
- Лекція 4. Комп’ютерне моделювання об’єктів і процесів. Автоматизація опрацю-вання списків.
- Лабораторна робота №2. Робота з даними. Створення зведеної таблиці. Консолідація даних.
- Лекція 5. Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних.
- Лабораторна робота №3. Статистичний аналіз даних засобами табличного процесора.
- Модульний контроль
-
Модуль 2. Аналіз і візуалізація даних. Системи керування базами даних. Мультимедійні та гіпертекстові документи.
- Лекція 6. Засоби оптимізації. Робота з програмними засобами для складних обчислень та фінансових розрахунків.
- Лабораторна робота №4. Розв’язування прикладних задач засобами ТП та за допомогою спеціальних програмних засобів.
- Лекція 7. Бази даних. Система керування базами даних MS Access.
- Лабораторна робота №5. Створення і зв’язування таблиць БД. Фільтрування даних.
- Лекція 8. Створення форм. Запити на вибірку. Звіти.
- Лабораторна робота №6. Створення форм, запитів і звітів в MS Access.
- Лекція 9. Технології опрацювання мультимедійних даних.
- Лекція 10. Мова розмітки гіпертексту. Створення і адміністрування веб-сайтів. Веб-дизайн.
- Лабораторна робота №7. Розробка простого веб-сайту.
- Лабораторна робота №8. Ергономіка веб-сайту. Виконання індивідуальних та колективних проектів.
- Модульний контроль
-
Модуль 3. Графічний дизайн.
- Лекція 11. Графічний дизайн як засіб візуальної комунікації. Цифрове мистецтво.
- Лекція 12. Сучасна реклама та фірмовий стиль. Інфографіка. Типографіка, шрифти і шрифтові пари. Електронні та друковані портфоліо.
- Лекція 13. Характеристики зображення та засобів його відтворення. Растровий графічний редактор як інструмент для дизайну.
- Лабораторна робота №9. Використання основних інструментів растрового редактора для малювання. Робота з шарами. Створення колажів.
- Лабораторна робота №10. Робота з текстом та з векторними елементами. Ретуш та художня обробка зображень.
- Лабораторна робота №11. Створення елементів для веб-сторінок. Анімація в растровому графічному редакторі.
- Лекція 14. Основи композиції та дизайну. Колористика. Колір в рекламі.
- Лекція 15. Художній образ. Поняття бренду. Створення логотипів і фірмових знаків.
- Лабораторна робота №12. Розробка елементів фірмового стилю. Створення логотипів.
- Лекція 16. Векторний графічний редактор, як інструмент для дизайну. Основні інструменти для малювання.
- Лабораторна робота №13. Робота з векторними контурами. Трасування об’єктів. Робота з градієнтами.
- Лабораторна робота №14. Заливка об’єктів. Маскування. Робота з градієнтами.
- Лабораторна робота №15. Художні ефекти. Робота з символьними об’єктами. Робота з текстом. Макетування.
- Модульний контроль