Місце предмета: Фізична культура відіграє особливу роль у розв’язанні проблеми оздоровлення нації, яка водночас є й важливим засобом формування професійно-важливих якостей та особистісних властивостей студента.
Фізичне виховання молоді в Україні є невід’ємною частиною системи безперервної освіти, важливим компонентом гуманітарного виховання, формування патріотичних почуттів, фізичного та марального здоров’я, вдосконалення фізичної, професійно-прикладної та психологічної підготовки до активного життя і професійної діяльності.
Розвиток освіченої особистості, яка поєднує в собі творчий потенціал до навчання, ініціативність до саморозвитку та самонавчання в умовах глобальних змін та викликів, здатності ідентифікувати себе як важливу і відповідальну складову українського суспільства, яка готова змінювати і відстоювати національні цінності українського народу.
Мета предмета«Фізична культура» – ознайомлення студентів з основними формами професійної діяльності фахівців фізичного виховання (викладача фізичної культури, тренера або інструктора з виду спорту), оволодіння ними первинними методами і формами педагогічної діяльності, формування фізичного, психічного, духовного та соціального здоров’я, фізичної культури особистості, оволодіння знаннями з основ теорії і методики фізичного виховання, вміннями та навичками самостійних і групових занять фізкультурно-спортивної й оздоровчо-корегувальної спрямованості.
Мета реалізовується комплексом таких навчальних, оздоровчих і виховних завдань:
— формування загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров’я, фізичного розвитку;
— розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності;
— розширення функціональних можливостей організму людини через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей;
— формування ціннісних орієнтацій щодо використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя;
- формування практичних навичок для самостійних занять фізичними вправами та проведення активного відпочинку;
– формування високих моральних якостей особистості.
Вклад предмета у формування ключових компетентностей.
- Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами.
Уміння: правильно використовувати термінологічний апарат, спілкуватися в різних ситуаціях під час занять фізичною культурою і спортом, за допомогою спілкування розв’язувати конфлікти, популяризувати ідеї фізичної культури і спорту мовними засобами.
Ставлення:усвідомлення ролі фізичної культури для гармонійного розвитку особистості, пошанування національних традицій у фізичному вихованні, українському спортивному русі.
Навчальні ресурси: інформація про історію спортивного руху в Україні та українську спортивну термінологію.
- Спілкування іноземними мовами.
Уміння: за допомогою іноземної мови спілкуватися про фізичну культуру, її значення для самореалізації людини, писати тексти іноземною мовою про власні спортивні захоплення, шукати інформацію в іноземних джерелах про ефективні оздоровчі програми, спортивні новини.
Ставлення:усвідомлення ролі іноземної мови як мови міжнародного спілкування у спорті.
Навчальні ресурси:спортивні новини іноземною мовою, спортивна термінологія.
- Математична компетентність.
Уміння: використовувати математичні методи під час занять фізичною культурою, для створення індивідуальних фізкультурно-оздоровчих програм, здійснення самооцінювання власного фізичного стану, вести рахунок при проведенні змагань у різних видах спорту, здійснювати підрахунок та аналізувати частоту серцевих скорочень у стані спокою та під час фізичних навантажень, розраховувати зусилля для досягнення мети, аналізуючи швидкість, відстань, траєкторію, тощо.
Ставлення:усвідомлення важливості математичного мислення для фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності.
Навчальні ресурси: завдання на подолання відстані, створення меню раціонального харчування.
- Основні компетентності у природничих науках і технологіях.
Уміння:організовувати та здійснювати туристичні мандрівки;
застосовувати інноваційні технології для покращення здоров’я;
виконувати різні фізичні вправи в умовах природного середовища, використовувати сили природи в процесі занять із фізичної культури.
Ставлення:розуміння гармонійної взаємодії людини і природи, сприймання екологічного довкілля як ідеального простору для реалізації фізичної активності людини, ціннісне ставлення до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, усвідомлення важливості бережливого природокористування.
Навчальні ресурси:туристичні мандрівки, фізичні вправи на свіжому повітрі, засоби загартовування, сучасні фітнес-технології.
5.Інформаційно-цифрова компетентність.
Уміння: використовувати цифрові пристрої для навчання техніки рухових навичок, фізичних вправ, оцінювання власного фізичного стану, моніторингу рухової активності.
Ставлення: усвідомлення впливу інформаційних та комунікаційних технологій і пристроїв на здоров’я людини, переваг та ризиків їх застосування; розуміння проблем та наслідків комп’ютерної залежності.
Навчальні ресурси:комп’ютерні програми для корекції фізичного стану, майстер-класи з різних видів спорту, відеоуроки та відеоролики про проведення різних форм фізкультурно-оздоровчих занять.
- Уміння вчитися впродовж життя.
Уміння:розв’язувати проблемні завдання у сфері фізичної культури і спорту;
досягати конкретних цілей у фізичному самовдосконаленні; розробляти індивідуальні оздоровчі програми з урахуванням власних можливостей, мотивів та потреб;
шукати, аналізувати та систематизувати інформацію у сфері фізичної культури та спорту.
Ставлення:розуміння потреби постійного фізичного вдосконалення.
Навчальні ресурси:приклади індивідуальних фізкультурно-оздоровчих програм.
- Ініціативність і підприємливість.
Уміння:боротися,здобувати чесну перемогу та з гідністю приймати поразку, контролювати свої емоції, організовувати свій час і мобілізувати ресурси, оцінювати власні можливості в процесі рухової діяльності, реалізовувати різні ролі в ігрових ситуаціях, відповідати за власні рішення, користати з власних переваг і визнавати недоліки у тактичних діях у різних видах спорту, планувати та реалізовувати спортивні проекти (турніри, змагання тощо).
Ставлення:ініціативність, активність у фізкультурній діяльності, відповідальність, відвага, усвідомлення важливості співпраці під час ігрових ситуацій.
Навчальні ресурси:спортивні змагання з різних видів спорту.
- Соціальна та громадянська компетентності.
Уміння: організовувати гру чи інший вид командної рухової діяльності;
спілкуватися в різних ситуаціях, нівелювати конфлікти; дотримуватися: правил чесної гри (FairPlay): поважати суперника, здобувати перемогу чесним шляхом за рахунок ретельної підготовки, з гідністю приймати поразку, пам’ятати, що головна перемога – це перемога над собою;
Ставлення: поцінування підтримки, альтернативних думок і поглядів; толерантність;
розуміння зв’язку між руховою активністю та здоров’ям, свідоме ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших.
Навчальні ресурси: командні види спорту.
- Обізнаність та самовираження у сфері культури.
Уміння:виражати свій культурний потенціал через рухову діяльність;
удосконалювати культуру рухів.
Ставлення:усвідомлення можливостей самовираження та самореалізації через фізичну культуру та спорт;
дотримання мовленнєвого етикету.
Навчальні ресурси:форми фізичного виховання: спортивні свята, змагання, рухливі перерви, фізкультпаузи.
- Екологічна грамотність і здорове життя.
Уміння: свідомо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших; організувати гру чи інший вид рухової діяльності, спілкуватися в різних ситуаціях фізкультурно-спортивної діяльності,
Ставлення: усвідомлення важливості дотримання санітарно-гігієнічних вимог при виконанні фізичних вправ, значення рухової активності в житті людини для покращення здоров’я, самоконтролю в процесі занять фізичною культурою, дотриматися правил безпечної поведінки під час уроків, змагань та інших форм фізичного виховання.
Навчальні ресурси: форми фізичного виховання: спортивні свята, змагання, рухливі ігри.
Course Features
- Lectures 2
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 1
- Assessments Yes
-
Модуль 1. Легка атлетика
-
Модуль 4. Гімнастика. Професійно - прикладна фізична культура