Загальні відомості про курс
Місце дисципліни: дисципліна «Економіко-математичні методи та моделі» забезпечує фундаментальну та спеціальну підготовку майбутніх фахівців у сфері управління, вивчення якої надає студентам можливостей аналізувати та прогнозувати економічні системи очима дослідника; вчить застосовувати методологію, методику та інструментарій економіко-математичного моделювання в теоретичних дослідженнях та використовувати здобуті знання у практичній діяльності, враховуючи, що економічні процеси розвиваються в умовах невизначеності, конфліктності та зумовленого цим ризику
Результатом вивчення дисципліни повинна стати спроможність студентів самостійно опрацьовувати спеціальну літературу, поглиблювати знання, розвивати логічне мислення, розв`язувати реальні прикладні задачі та будувати їх математичні моделі у сфері управління.
Мета: сформувати систему знань з методології та інструментарію побудови і використання різних типів економіко-математичних моделей економічних об’єктів і процесів, побудови та аналізу оптимізаційних моделей, методів оптимізації, їх адекватного застосування в теоретичних та прикладних дослідженнях.
Завдання: надати студентам цілісні знання, щодо суті та етапів математичного моделювання; основних принципів, методів та інструментарію економіко-математичного моделювання; вивчення основних методів оптимізації; вивчення побудови та застосування оптимізаційних моделей з метою адекватного використання в широкому спектрі економічних досліджень.
У результаті вивчення навчального предмета студент повинен
знати: концептуальні засади, принципи і підходи до побудови оптимізаційних економіко-математичних моделей; основні класи оптимізаційних моделей, що використовуються для дослідження економічних процесів; основні методи розв’язування оптимізаційних задач;
вміти: формулювати і розв’язувати практичні задачі на основі методів економіко-математичного моделювання; використовувати прикладні програми при проведені розрахунків на ПК і порівнянні можливих альтернатив; аналізувати одержані розв’язки, розробляти на їх основі практичні рекомендації; оцінювати межі застосування математичних методів в реальних економічних розрахунках.
Критерії оцінювання
Тематичний план
Список рекомендованих джерел
Методичні рекомендації до самостійної роботи
Course Features
- Lectures 13
- Quizzes 2
- Duration 26 hours
- Skill level All levels
- Language English
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль 1. Концептуальні аспекти математичного моделювання економіки. Задача лінійного програмування. Теорія двоїстості.
- Лекція №1. Концептуальні аспекти математичного моделювання економіки.
- Практичне заняття №1. Побудова економіко-математичних моделей оптимізаційних задач.
- Лекція №2. Задача лінійного програмування та методи її розв’язання.
- Практичне заняття №2. Приведення задачі ЛП до канонічного виду. Розв’язування ЗЛП графічним методом.
- Практичне заняття №3. Розв’язування ЗЛП симплексним методом
- Лекція №3. Двоїстість в лінійному програмуванні.
- Практичне заняття №4. Аналіз задач лінійного програмування.
- Модульний контроль
-
Модуль 2. Транспортна задача ЛП. Цілочислове і нелінійне програмування. Аналіз та управління ризиком в економіці.
- Лекція №4. Транспортна задача ЛП.
- Практичне заняття №5. Розв’язування транспортних задач методом потенціалів.
- Практичне заняття №6. Розв’язування задач цілочисельного та нелінійного програмування.
- Практичне заняття №7. Розрахунок показників кількісного оцінювання ступеня ризику.
- Лекція №5. Елементи теорії ігор.
- Практичне заняття №8. Розв’язування задач з теорії ігор.
- Модульний контроль