Мета вивчення навчальної дисципліни
Місце дисципліни: Мета курсу полягає у формуванні основного обсягу знань і низки практичних навичок студента у флористичному оформленні об’єктів зеленого будівництва, вдосконаленні майстерності та напрацювання вмінь у підборі квітів та композицій при проектуванні об’єктів зеленого будівництва.
Програмою дисципліни передбачено проведення теоретичних, практичних занять з вирішенням ситуаційних завдань, які виникають у професійній діяльності озеленювачів.
Основними видами занять під керівництвом викладача є лекції, практичні та індивідуальна робота у вигляді індивідуальних контрольних співбесід, самостійних занять під керівництвом викладача та повторних модульних контролів.
З метою оцінки рівня опанування студентами навчального матеріалу та стимулювання самостійної роботи здійснюється поточний і підсумковий контроль. Фронтальне опитування проводиться під час семінарських та практичних занять, індивідуальної роботи та модульних контролів. Підсумковий контроль здійснюється у вигляді іспиту.
Предмет вивчення навчальної дисципліни – вивчення прийомів побудови композицій, видів рослинного матеріалу та його декоративних та естетичних цінностей.
Міждисциплінарні зв’язки. Вивчення дисципліни «Декоративна флористика» ґрунтується на знаннях, вміннях та навичках, здобутих студентами під час опанування навчальних дисциплін: «Дендрологія», «Квітництво», «Креслення та основи образотворчої грамоти», «Ландшафтна архітектура», «Ландшафтний дизайн», «Ботаніка».
Мета курсу – професійна підготовка фахівців садово-паркового господарства шляхом ознайомлення студентів з екологічними особливостями рослин, їх декоративними та естетичними якостями, а також фітонцидними та санітарно-гігієнічними властивостями.
Основні завдання вивчення навчальної дисципліни:
- на понятійному рівні необхідно визначити структурно-логічні зв’язки із суміжними дисциплінами та дисциплінами забезпечення; ознайомити студентів із понятійним апаратом проектування та з основами зеленого будівництва;
- на фундаментальному рівні у студента потрібно сформувати теоретичну базу знань з підбору рослин у композиційних прийомах;
- на прикладному рівні підвищення загальнокультурного рівня студентів, виховання у них високоморальних якостей, розуміння прекрасного та бережливого ставлення до світових та національних надбань у матеріальній та духовній сферах, розширення загальної і спеціальної підготовки через оволодіння ними певним об’ємом знань згідно з програмою дисципліни, прищеплення студентам глибокої зацікавленості синтезом природи та мистецтва.
Теоретичні основи курсу складають сукупність завдань навчального курсу, в якій застосовується проблемно-діяльнісна технологія навчання, яка передбачає обов’язкову проблемно-пошукову спрямованість всіх видів занять, а також значне збільшення часу і завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів.
В основу курсу “Декоративна флористика” покладено теоретичний та практичний матеріал для розвитку творчої майстерності студентів. Цей курс допоможе студентам розкрити для себе привабливість мистецтва декоративної флористики, оволодіти організаційною технікою професії флориста, набути навички з техніки компонування і декорування, набути знання з вивчення законів і принципів побудови композиційних рішень, навчить основам форми, кольору, стилю композицій, створення авторських робіт. Декоративна флористика – це синтез природи та мистецтва. Флористичні композиції на підприємствах у місцях відпочинку, вдома допомагають людині зняти напругу, підіймають настрій, ваблять око. Засвоєння студентами пропонованих знань сприятиме виробленню у майбутніх фахівців-аграріїв розвитку естетичної та духовної культури, що дуже важливо для відродження інтелектуальної еліти нації.
Програмою дисципліни передбачено проведення теоретичних та практичних занять з вирішенням ситуаційних завдань, які виникають у професійній діяльності озеленювачів.
Курс дисципліни розраховано на 45 годин:зокрема, самостійне вивчення 17 годин. Згідно освітньо-професійної програми «Декоративна флористика» є вибірковою навчальною дисципліною. Загальний бюджет часу відповідно до ECTS становить 1,5 кредит, що дорівнює 45 годинам. Структурно навчальна дисципліна складається із 3 модулів.
Вивчення дисципліни забезпечує формування компетенцій:
- соціально-особистісних ‑ КСО.06 (креативність, здатність до системного мислення);
- інструментальних ‑ КІ.02 (самостійне здобуття інформації), КІ.03 (знання і застосування термінів, професіоналізмів та фразеології свого фаху);
- загально професійних ‑ КЗП.04 (здатність використовувати спеціальну довідкову, нормативну літературу для вирішення практичних завдань в галузі професійної діяльності); КЗП.11 (здатність використовувати теоретичні знання, практичні навички з квітництва, дендрології, ґрунтознавства, механізації робіт, організації робіт в садово-парковому будівництві та господарстві, основ геодезії для виконання технічних робіт по провадженню об’єкта в натуру);
- спеціалізовано-професійних ‑ КСП.01 (здатність використовувати професійно-профільовані знання з фундаментальних дисциплін для ведення технічної документації); КСП.04 (здатність використовувати теоретичні знання і практичні навички проектування об’єктів зеленого будівництва, організації робіт в садово-парковому будівництві і господарстві для складання проектно-технічної документації).
Очікувані результати навчання та критерії оцінювання результатів навчання
Професійна підготовка техніків-озеленювачів повинна забезпечувати:
- високий рівень професіоналізму;
- їх прагнення до постійного оновлення своїх знань і умінь;
- уміння працювати у колективі самостійно;
- ефективність їх роботи;
- мобільність та адаптацію;
- постійну підтримку активної життєвої позиції та високої мотивації до праці;
- бажання до інноваційних підходів і нестандартних рішень;
- використання новітніх технологій.
Оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень студента в оволодінні змістом громадянської освіти, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальної програми.
Об’єктом оцінювання навчальних досягнень студента є знання, вміння та навички, досвід творчої діяльності студента, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.
При оцінюванні навчальних досягнень студентів мають ураховуватися:
– характеристики відповіді студента: цілісність, повнота, логічність, обґрунтованість, правильність;
– якість знань: осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність;
– ступінь сформованості загально навчальних та предметних умінь і навичок;
– рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
– досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);
– самостійність оцінних суджень.
Методичні рекомендації до самостійної роботи
Course Features
- Lectures 11
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль № 1 ОСНОВИ ДЕКОРАТИВНОЇ ФЛОРИСТИКИ.
-
Модуль № 2 ОСНОВНІ ХУДОЖНЬО-КОМПОЗИЦІЙНІ ПРИЙОМИ