Мета вивчення навчальної дисципліни
Мета курсу – ознайомлення студентів зі змістом, суттю та особливостями проведення земельного кадастру. “Земельний кадастр” – система державних заходів всебічного вивчення правового, природного, господарського стану земель шляхом проведення реєстрації землеволодінь і землекористувань, обліку кількості і якості земель, бонітування ґрунтів і економічної оцінки земель, для організації їх раціонального використання у народному господарстві.
Навчальна дисципліна «Земельний кадастр» спрямована на закріплення у студентів необхідних знань з теорії земельного кадастру, формування навиків практичного їх застосування, розуміння необхідності виваженої кваліфікації форм реалізації та захисту земельних прав, а також прав власників та користувачів інших природних об’єктів та їх ресурсів.
Сучасний етап розвитку земельного кадастру України характеризується розширенням кола суб’єктів земельних правовідносин, насамперед суб´єктів права власності на землю та права користування землею.
У процесі вивчення дисципліни забезпечується поглиблення знань студентів у сфері земельних відносин, виявлення їх специфіки, а також оволодіння нормативно-правовим матеріалом, необхідним у майбутній трудовій діяльності студентів.
В результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні оволодіти теоретичними знаннями про право власності на землю, право користування землею, обмеження прав на землю, гарантії прав на землю, механізм реалізації прав на землю, а також вивчити основні засади правового регулювання земельних відносин.
Програмою дисципліни передбачено проведення теоретичних та практичних занять з вирішенням ситуаційних завдань, які виникають у професійній діяльності землевпорядників.
Курс земельного кадастру розраховано на 162 години: зокрема, самостійне вивчення 66 годин. Практичні заняття проводяться з метою закріплення в пам’яті студента лекційного матеріалу, прививаючи студентам навики правильного застосування законів при регулюванні земельних правових відносин.
Згідно освітньо-професійної програми «Земельний кадастр» є нормативною навчальною дисципліною. Загальний бюджет часу відповідно до ECTS становить 3 кредити, що дорівнює 162 годинам. Структурно навчальна дисципліна складається із 4 модулів.
Основними видами занять під керівництвом викладача є лекції, практичні та індивідуальна робота у вигляді індивідуальних контрольних співбесід, самостійних занять під керівництвом викладача та повторних модульних контролів.
З метою оцінки рівня опанування студентами навчального матеріалу та стимулювання самостійної роботи здійснюється поточний і підсумковий контроль. Поточний контроль проводиться під час практичних занять, індивідуальної роботи та модульних контролів. Підсумковий контроль здійснюється у вигляді іспиту.
Компетентності: Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами; Основні компетентності у фахових дисциплінах; Уміння вчитися впродовж життя; Інформаційно-цифрова компетентність; Ініціативність; Соціальна та громадянська компетентності; Обізнаність та самовираження у професійній сфері.
2.Очікувані результати навчання та критерії оцінювання результатів навчання
Очікувані результати навчальної роботи студентів з дисципліни Земельний кадастр спираються на такі дисципліни за професійним спрямуванням: «Земельне право», «Комп’ютеризація землевпорядного виробництва», «Дрержавне регулювання земельних відносин», «Історія земельних відносин», «Землевпорядне проектування». Ці лінії відбивають провідні напрямки земельної політики нашої держави, що послідовно розкриваються у навчанні та вихованні студентів.
Оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень студента в оволодінні змістом громадянської освіти, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальної програми.
Об’єктом оцінювання навчальних досягнень студента є знання, вміння та навички, досвід діяльності студента, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.
При оцінюванні навчальних досягнень студентів мають ураховуватися:
– характеристики відповіді студента: цілісність, повнота, логічність, обґрунтованість, правильність;
– якість знань: осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність;
– ступінь сформованості загально навчальних та предметних умінь і навичок;
– рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
– досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);
– самостійність оцінних суджень.
Course Features
- Lectures 35
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль 1. Вступ. Характеристика Державного земельного кадастру
- Лекція 1. Вступ. Предмет і система земельного права, земельні правовідносини
- Лекція 2. Характеристика Державного земельного кадастру та законодавства, що регулює його ведення
- Лекція 3. Органи ведення Державного земельного кадастру. Повноваження органів, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру
-
Модуль 2. Земельний фонд України. Склад відомостей Державного земельного кадастру
-
Модуль 3. Склад відомостей Державного земельного кадастру
- Лекція 6. Склад відомостей Державного земельного кадастру
- Лекція 7. Кадастрове зонування як складова частина Державного земельного кадастру
- ЛПР 2. Визначення і нанесення кадастрових номерів на кадастровий план
- Лекція 8. Кадастрові зйомки як складова частина Державного земельного кадастру
- ЛПР 3. Складання кадастрового плану
- ЛПР 4. Виділення зон особливого режиму землекористування
-
Модуль 4. Бонітування та оцінка земель
- Лекція 9. Бонітування ґрунтів
- ЛПР 5. Визначення валових і середньозважених запасів гумусу на орних землях та складання шкал бонітування.
- ЛПР 6. Визначення середньої і середньозваженої урожайності основних сільськогосподарських на агровиробничих групах ґрунтів та складання шкал бонітування за урожайністю основних сільськогосподарських культур
- Лекція 10. Економічна оцінка земель
- ЛПР 7. Визначення середньої і середньозважених показників економічної оцінки земель, складання шкал економічної оцінки
- Лекція 11. Грошова оцінка земельних ділянок
- ЛПР 8. Визначення нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення
-
Модуль 5. Державна реєстрація земельних ділянок
- Лекція 12. Державна реєстрація земельних ділянок
- ЛПР 9. Внесення відомостей до Державного земельного кадастру та проведення державної реєстрації земельних ділянок
- Лекція 13. Поземельна книга. Внесення відомостей до Поземельної книги
- ЛПР 10. Внесення відомостей до Поземельної книги
- Лекція 14. Облік кількості та якості земель
- ЛПР 11. Заповнення статистичної звітності 11-зем, 12-зем
- ЛПР 12. Заповнення статистичної звітності 15-зем, 16-зем
- Лекція 15. Інвентаризація земель
- ЛПР 13. Проведення інвентаризації земель
-
Модуль 6. АСвДЗК, ДЗК різних видів
- Лекція 16. Автоматизована система ведення Державного земельного кадастру
- ЛПР 14. Створення обмінного файлу
- Лекція 17. Завдання і призначення земельного кадастру сільських (селищних) рад базового рівня
- Лекція 18. Державний земельний кадастр населених пунктів
- ЛПР 15. Ведення державного земельного кадастру на території населених пунктів
- Лекція 19. Земельний кадастр природних ресурсів. Земельний кадастр області та України
- ЛПР 16. Ведення земельного кадастру природних ресурсів