Загальні відомості про курс
Місце предмета: Вивчення природи і методів впливу новітніх інформаційних технологій на соціальну сферу сучасного суспільства на сьогодні є основним компонентом інформатики як комплексної наукової дисципліни. Розширення застосування комп’ютерної техніки і телекомунікацій помітно змінює сучасне суспільство, розширюючи при цьому горизонти наукових та практичних пізнань, стимулюючи процеси вдосконалення інформаційних технологій. Такий взаємний вплив обумовлює стрімкий розвиток всієї інформаційної інфраструктури суспільства, що, у свою чергу, є потужним прискорювачем розвитку новітніх засобів інформаційного обміну.
Мета: формування у студентів інформаційної культури та інформатичної компетентності для реалізації їх творчого потенціалу та соціалізації у суспільстві завдяки здатності до ефективного використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Зміст курсу інформатики включає сукупність двох взаємопов’язаних компонентів теоретичного і практичного. Теоретична частина курсу спрямована на формування у студентів інформаційної культури, навичок аналізу і формалізації предметних задач, ознайомлення з поняттями інформатики і КТ. Практичний аспект пов’язаний з виробленням практичних навичок роботи з комп’ютерною технікою і готовим програмним забезпеченням, використанням глобальної мережі Інтернет для пошуку і обміну інформацією. Необхідність вироблення практичних навичок і умінь роботи на комп’ютері надають курсу інформатики специфічні риси, що відрізняють його від інших предметів і передбачають поділ занять на лекції і лабораторні роботи, зі збільшенням питомої ваги останніх.
Завданнями вивчення інформатики і КТ є:
- формування у студентів знань й умінь, необхідних для ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-пізнавальній діяльності, при вивченні інших навчальних предметів і дисциплін, у повсякденному житті;
- розвиток у студентів готовності застосовувати інформаційно-комунікаційні технології з метою ефективного виконання різноманітних завдань щодо реалізації інформаційних процесів, пов’язаних з майбутньою професійною діяльністю в умовах інформаційного суспільства;
- розвиток інформаційної культури, знань правил безпеки життєдіяльності та навичок безпечної поведінки при виконанні робіт з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій;
- розвиток у студентів здатності самостійно опановувати та раціонально використовувати програмні засоби загального та прикладного призначення, цілеспрямовано шукати й систематизувати відомості, використовувати електронні засоби обміну даними.
У результаті вивчення навчального предмета студент повинен
знати: аспекти будови та структурну схему персонального комп’ютера, призначення та загальні принципи функціонування його складових; призначення та використання системного та сервісного програмного забезпечення; правила безпечної роботи і Інтернеті та принципи інформаційної безпеки; окремі он-лайнові освітні платформи; принципи цифрового громадянства та електронного урядування; поняття комп’ютерного моделювання та комп’ютерного експерименту; формули та способи обчислення основних статистичних характеристик вибірки; закономірності та способи здійснення простих фінансових розрахунків за допомогою електронних таблиць; технології опрацювання мультимедійних даних; основні напрямки сучасного цифрового мистецтва та реклами; призначення, основні функції, принципи роботи прикладних програм загального використання (текстовий процесор, табличний процесор, система управління базами даних, редактор презентацій, редактор публікацій, редактори растрової та векторної графіки та ін.); принципи роботи комп’ютерних мереж та інформаційно-пошукових систем; пріоритетні напрями застосування комп’ютерних технологій у своїй спеціальності, структуру, основні функції, принципи роботи спеціального програмного забезпечення, автоматизованих робочих місць; технологію підготовки даних для вирішення професійних завдань.
вміти: виконувати операції з об’єктами в середовищі операційної системи Windows; готувати документи за допомогою текстових процесорів; працювати з електронними таблицями, базами даних; створювати та використовувати комп’ютерні презентації; створювати ілюстрації та виконувати редагування зображень засобами растрового графічного редактора; розробляти фірмові знаки, логотипи та інші елементи фірмового стилю, а також ілюстрації, засобами векторного графічного редактора; створювати поліграфічну продукцію (листівки, буклети, календарі, журнали) засобами програм комп’ютерної верстки; працювати з ресурсами комп’ютерних мереж; працювати з інформаційно-пошуковими системами; створювати прості веб-сайти за допомогою автоматизованих засобів системи керування вмістом; використовувати автоматизовані системи для обробки інформації; застосовувати знання з предмету у навчальному процесі та на виробництві; організовувати: свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму; використовувати технології цифрового громадянства для вирішення власних соціальних потреб; дотримуватися правил безпечної поведінки в Інтернеті.
Критерії оцінювання
Тематичний план
Список рекомендованих джерел
Course Features
- Lectures 44
- Quizzes 4
- Duration 88 hours
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль 4. Структура інформаційної системи. Комп’ютерна система зв’язку.
- Лекція 17(1). Програмне забезпечення ПК. Операційна система Windows.
- Лабораторна робота №16(1). Робота з об’єктами та довідковою системою в середовищі Windows.
- Лабораторна робота №17(2). Робота зі стандартними програмами Windows.
- Лекція 18(2). Службові програми Windows для роботи з дисками.
- Лабораторна робота №18(3). Робота зі службовими програмами Windows.
- Лекція 19(3). Архівація файлів за допомогою програм-архіваторів. Антивірусні програми.
- Лабораторна робота №19(4). Робота з програмами-архіваторами та з антивірусними програмами.
- Лекція 20(4). Поняття комп’ютерних мереж. Глобальна мережа Інтернет.
- Лабораторна робота №20(5). Робота з Інтернет- браузером та з електронною поштою. Використання сервісів Google.
- Лабораторна робота №21(6). Робота з сервісами Google. Розробка простого веб-сайту.
- Модульний контроль
-
Модуль 5. Текстовий процесор MS Word.
- Лекція 21(5). Текстовий процесор MS Word. Робота з текстом. Загальні правила оформлення документів.
- Лабораторна робота №22(7). Робота з ТП MS Word. Введення та редагування тексту.
- Лабораторна робота №23(8). Робота з ТП MS Word. Форматування документів за зразком.
- Лабораторна робота №24(9). Робота з ТП MS Word. Створення і використання списків.
- Лекція 22(6). Робота з таблицями і графічними об’єктами в MS Word.
- Лабораторна робота №25(10). Створення таблиць засобами ТП MS Word.
- Лабораторна робота №26(11). Робота з математичними формулами в MS Word.
- Лабораторна робота №27(12). Робота з графічними об’єктами в MS Word.
- Лабораторна робота №28(13). Робота з ТП MS Word. Автоматичне створення змісту, вказівника.
- Лабораторна робота №29(14). Комплексна робота з ТП MS Word.
- Модульний контроль.
-
Модуль 6. Табличний процесор MS Excel.
- Лекція 23(7). Табличний процесор MS Excel. Редагування і форматування даних. Обчислення в Excel.
- Лабораторна робота №30(15). Робота з ТП MS Excel. Введення і редагування даних.
- Лабораторна робота №31(16). Робота з ТП MS Excel. Створення і збереження шаблонів.
- Лабораторна робота №32(17). Робота з формулами в Excel. Використання вбудованих функцій.
- Лекція 24(8). Табличний процесор MS Excel. Робота з даними.
- Лабораторна робота №33(18). Робота з ТП MS Excel. Аналіз даних. Робота зі зведеними даними.
- Лабораторна робота №34(19). Побудова діаграм та графіків засобами ТП MS Excel.
- Лабораторна робота №35(20). Застосування ТП MS Excel при розв’язанні виробничих задач.
- Модульний контроль.
-
Модуль 7. Системи керування базами даних. Комп’ютерні презентації та публікації.
- Лекція 25(9). Робота з системою керування базами даних MS Access.
- Лабораторна робота №36(21). Робота з MS Access. Створення бази даних.
- Лекція 26(10). Засоби автоматизації введення даних в таблицю. Створення форм, запитів та звітів.
- Лабораторна робота №37(22). Робота з MS Access. Створення форм. Введення інформації.
- Лабораторна робота №38(23). Робота з MS Access. Введення інформації за допомогою форм.
- Лабораторна робота №39(24). Робота з MS Access. Створення запитів.
- Лабораторна робота №40(25). Робота з MS Access. Створення звітів. Виведення результатів пошуку на друк.
- Лекція 27(11). Робота з редактором презентацій MS PowerPoint. Художнє оформлення презентації.
- Лабораторна робота №41(26). Робота з MS PowerPoint. Створення презентації.
- Лекція 28(12). Анімація на слайдах презентації MS PowerPoint. Демонстрація слайдів.
- Лабораторна робота №42(27). Робота з анімацією в презентації MS PowerPoint.
- Лабораторна робота №43(28). Створення потокової презентації.
- Лекція 29(13). Графічний дизайн у поліграфії. Програми для комп’ютерної верстки.
- Лабораторна робота №44(29). Створення листівки (колажу).
- Лабораторна робота №45(30). Розробка оригіналу макета буклету. Верстка буклету.
- Лабораторна робота №46(31). Створення обкладин-ки журналу. Макетування багато- сторінкового журналу.
- Модульний контроль.