Мета вивчення навчальної дисципліни
Місце дисципліни: Мета курсу полягає у засвоєнні і набутті студентами необхідних теоретичних знань та практичних навичок у сфері ландшафтної архітектури та ландшафтного дизайну та формування практичних навичок їх застосування.
Програмою дисципліни передбачено проведення теоретичних, практичних занять з вирішенням ситуаційних завдань, які виникають у професійній діяльності озеленювачів.
Основними видами занять під керівництвом викладача є лекції, практичні та індивідуальна робота у вигляді індивідуальних контрольних співбесід, самостійних занять під керівництвом викладача та повторних модульних контролів.
З метою оцінки рівня опанування студентами навчального матеріалу та стимулювання самостійної роботи здійснюється поточний і підсумковий контроль. Фронтальне опитування проводиться під час семінарських та практичних занять, індивідуальної роботи та модульних контролів. Підсумковий контроль здійснюється у вигляді іспиту.
Розвиток ландшафтної архітектури, поширення кола її об’єктів та завдань призвели до виділення в ній самостійних напрямків, зокрема ландшафтного дизайну.
Ландшафтний дизайн – творча діяльність, спрямована на формування штучного архітектурного середовища з використанням засобів декоративного озеленення, геопластики, малих архітектурних форм, декоративного покриття, візуальної комунікації.
Ландшафтний дизайн, як уже відзначалося, тісно пов’язаний з архітектурою, ландшафтною архітектурою, а також міським дизайном, флора- та фітодизайном. У сучасному розумінні дизайн – художнє проектування елементів предметного світу, що включає в себе збагачення міського середовища.
Мета курсу – виробити у студентів розуміння теоретичних основ проектування об’єктів середовища з використанням штучних та природних елементів із метою створення гармонійного архітектурного середовища; оволодіти практичними навичками створення архітектурно-дизайнерських композицій різноманітних ландшафтних та містобудівних об’єктів на високому професійному рівні.
Завданням вивчення є уміння гармонійно організовувати простір навколишнього середовища, визначати за допомогою визначників види рослин, виконувати обміри об’єкту в натурі, виконувати деталювання елементів об’єкту озеленення (малюнки, перспективи, розгортки), вибирати найбільш декоративні, раціональні, економічно вигідні проектні рішення, володіти всією необхідною професійною абеткою ландшафтного дизайну, організовувати простір відповідно до функціональних, екологічних та естетичних вимогам, створити його яскравий художній образ і викликати у людини позитивні емоції та ін.
Вміння: використовувати набуті, в процесі навчання, навички проведення польових робіт, працювати із різними планово-картографічними матеріалами, геодезичними приладами і на комп’ютерах, оформляти і використовувати геодезичну і фото продукцію при проведенні робіт по озелененні території; здійснювати контроль за дотриманням правил охорони праці, навколишнього середовища та пожежної безпеки.
Теоретичні основи курсу складають сукупність завдань навчального курсу, в якій застосовується проблемно-діяльнісна технологія навчання, яка передбачає обов’язкову проблемно-пошукову спрямованість всіх видів занять, а також значне збільшення часу і завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів.
Програмою дисципліни передбачено проведення теоретичних та практичних занять з вирішенням ситуаційних завдань, які виникають у професійній діяльності озеленювачів.
Курс дисципліни розраховано на 90 годин:зокрема, самостійне вивчення 32 години. Згідно освітньо-професійної програми, «Ландшафтний дизайн» є нормативною навчальною дисципліною. Загальний бюджет часу відповідно до ECTS становить 3 кредити, що дорівнює 90 годинам. Структурно навчальна дисципліна складається із 2 модулів.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні мати компетентності:
– здатність брати участь у розробці і впровадженні нових технологій будівництва, доглядових робіт за об’єктом.
– здатність застосовувати сучасні методи контролю за технологічними процесами з озеленення та благоустрою територій.
– здатність використовувати теоретичні знання й практичні навички для оформлення інтер’єрів приміщень.
– щодо вміння раціонально й доцільно використовувати існуючі природні умови, додержуватись оптимального співвідношення між природними й антропогенними компонентами, при проектуванні об’єктів на різних містобудівних рівнях;
– щодо надання консультаційних послуг в галузі архітектури та містобудування та участі в експертизі та аналізі складних архітектурно містобудівних ситуацій.
– володіти біоценотичним підходом при дослідженні, формуванні та оцінці стану територій зелених насаджень;
-мати навички розроблення концептуальних та інноваційних проектних рішень з планування комплексних зелених зон міста, об’єктів ландшафтної архітектури та дизайну зовнішнього середовища та ін.
Course Features
- Lectures 23
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль № 1 Формування об’єктів ландшафтного дизайну
- Лекція 1 Виникнення і розвиток ландшафтного дизайну.
- Лекція 2 Завдання та визначення ландшафтного дизайну. Ґенеза ландшафтного дизайну
- Лекція 3 Стилізація як принцип формування сучасних об’єктів ландшафтного дизайну
- Лекція 4 Основні стилі сучасних об’єктів ландшафтного дизайну. Регулярний стиль саду. Італійський сад. Французький сад
- Лекція 5 Пейзажний стиль саду. Англійський сад. Пасторальний сад. Романтичний сад
- Лекція 6 Орієнтальний стиль саду Японський сад. Китайський сад
- Лекція 7 Етнографічний стиль саду. Мавританський середземноморський сад. Голландський сад.
- Лекція 8 Сучасні стилі садів. Стиль кантрі. Стиль модерн. Стиль хай-тек. Стиль мінімалізм. Висячий сад.
-
Модуль № 2 Графічна мова ландшафтного дизайну. Проектування об’єктів ландшафтного дизайну
- ПР 1 Натурне обстеження ділянки проектування, складання абрису та опорного плану об’єкту проектування
- ПР 2 Прорисовування дерев і кущів в ортогональній проекції, прорисовування мощення доріжок, кольорова ілюміновка креслення
- Лекція 9 Основні засоби ландшафтного дизайну та їх взаємодія. Рельєф та геопластика. Природні форми та штучні утворення.
- ПР 3 Робота з графічною презентацією проектної пропозиції
- Лекція 10 Рослинні угрупування. Типологія деревних насаджень. Форми крони деревних порід
- ПР 4 Зарисовування рисунка типів деревних насаджень
- Лекція 11
- ПР 5 Зарисовування ескізного проекту квіт-ника
- Лекція 12 Водні устрої. Динамічний та статичний типи водних об’єктів
- Лекція 13 Малі архітектурні форми та паркові меблі. Засоби візуальної комунікації. Освітлення ландшафтного об’єкта. Декоративне дорожнє покриття.
- Лекція 14 Об’ємно-просторова композиція об’єктів ландшафтного дизайну. Психологія сприйняття природних елементів середовища. Застосування емоційної складової у формуванні об’єктів ландшафтного дизайну
- ПР 6 Кольорові варіації квітника (розроблення серії ескізів квітника на основі попередньої роботи “Композиційні варіації квітника”
- Лекція 15 Композиційні прийоми у ландшафтному дизайні. Симетрія. Асиметрія. Динаміка. Статика. Геометрія.
- ПР 7 Композиційні варіації квітника (розроблення серії ескізів квітника на основі попередньої роботи “Ескізний проект квітника”
- Лекція 16 Топіарне мистецтво. Композиційні прийоми використання стриженої зелені. Флорадизайн та фітодизайн середовища. Зимові сади. Вертикальні сади. Сади на дахах.