- Мета вивчення навчальної дисципліни
Місце дисципліни: В умовах здійснення земельної реформи в Україні, коли відбуваються кардинальні зміни не лише в земельних відносинах, а й у свідомості селян, державний контроль за використанням земель повинен бути динамічним. Адже правове законодавство перебуває в стадії становлення, зокрема Кримінальний кодекс України, Кодекс України про адміністративні правопорушення та й до Земельного кодексу необхідно видати цілий пакет законодавчих актів, що пояснюють положення Земельного кодексу України.
Програмою дисципліни “Державний контроль за використанням і охороною земель та їх моніторинг” передбачено вивчення актуальних проблем охорони земель, завдання державного контролю за використанням земель, моніторингу земельних ресурсів.
Основою вивчення дисципліни повинні бути: Земельний, Водний і Лісовий кодекси України, Закон України про охорону навколишнього середовища, Закон України про природно-заповідний фонд України, Порядок розгляду органами Державного комітету України по земельних ресурсах справ про адміністративні правопорушення земельного законодавства, Положення про моніторинг земель, методика ведення моніторингу земель, які знаходяться в кризовому стані та інші законодавчі і нормативні акти, що регламентують земельні відносини в Україні.
В умовах здійснення земельної реформи в Україні, коли відбуваються кардинальні зміни не лише в земельних відносинах, а й у свідомості селян, державний контроль за використанням земель повинен бути динамічним. Адже правове законодавство перебуває в стадії становлення, зокрема Кримінальний кодекс України, Кодекс України про адміністративні правопорушення та й до Земельного кодексу необхідно видати цілий пакет законодавчих актів, що пояснюють положення Земельного кодексу України.
В Україні започатковано створення моніторингу земель – системи спостережень за станом земельних ресурсів, їх оцінки, прогнозування змін для прийняття управлінських рішень. Усе це потребує під час викладання навчального матеріалу слідкувати за поточними змінами в земельному і правовому законодавстві, щоб вчасно знайомити з ними студентів.
Метою вивчення є ознайомлення студентів із:
- системою органів, яка здійснює державний контроль за використанням і охороною земель;
- правами і функціями державних інспекторів із використання земель; вимоги щодо раціонального використання земель; заходи щодо запобігання ерозії та дефляції ґрунтів; вимоги щодо цільового використання земель;
- вимогами щодо захисту земель від заростання бур’янами, чагарниками та рідколіссям, заболочення, засолення, техногенного, антропогенного, радіаційного забруднення та інших негативних явищ;
- вимогами щодо рекультивації порушених земель, знімання, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення робіт, пов’язаних із порушенням земель;
- поняттями самовільного зайняття земель та самовільного будівництва;
- критеріями оцінки земель з ерозійної небезпеки, пестицидного, техногенного та радіаційного забруднення земель, екологічного стану меліорованих земель;
- системою ведення моніторингу земель, зокрема моніторингу земель кризового стану.
Завданням вивчення є:
- оформлення відповідних документів під час виявлення порушень земельного законодавства;
- підготовка матеріалів про адміністративне правопорушення земельного законодавства;
- визначення міри адміністративного стягнення залежно від вчиненого правопорушення земельного законодавства;
- надання оцінки екологічного стану земель залежно від ступеня ерозійної небезпеки, забруднення пестицидами, техногенного та радіаційного забруднення;
- оцінювання стан меліорованих земель;
- оформлення звітності про проведення державного контролю за використанням і охороною земель;
- фахове грамотне написанняпояснювальної записки до звіту з проведення державного контролю за використанням і охороною земель;
- розв’язування інших питань державного контролю за використанням та охороною земель;
- виконання роботи під час проведення моніторингу земельних ресурсів, зокрема, окремих ділянок, району, області;
- проведення обробки матеріалів із моніторингу земель і приймати відповідні рішення.
Теоретичні основи курсу складають сукупність завдань навчального курсу, в якій застосовується проблемно-діяльнісна технологія навчання, яка передбачає обов’язкову проблемно-пошукову спрямованість всіх видів занять, а також значне збільшення часу і завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів.
Згідно освітньо-професійної програми, «Державний контроль за використанням і охороною земель та їх моніторинг» є нормативною навчальною дисципліною. Загальний бюджет часу відповідно до ECTS становить 1,5 кредити, що дорівнює 45 годинам. Структурно навчальна дисципліна складається із 2 модулів, рівень засвоєння яких визначається за результатами 2 поточних модульних тестових контролів.
З метою якісного виконання завдань навчального курсу застосовується проблемно-діяльнісна технологія навчання, яка передбачає обов’язкову проблемно-пошукову спрямованість всіх видів занять, а також значне збільшення часу і завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів.
Основними видами занять під керівництвом викладача є лекції, практичні та індивідуальна робота у вигляді індивідуальних контрольних співбесід, самостійних занять під керівництвом викладача та повторних модульних освітньої.
З метою оцінки рівня опанування студентами навчального матеріалу та стимулювання самостійної роботи здійснюється поточний і підсумковий контроль. Поточний контроль проводиться під час семінарських та практичних занять, індивідуальної роботи та модульних контролів. Підсумковий контроль здійснюється у вигляді заліку.
Компетентності: Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами; Здатність застосовувати теоретичні знання і практичні навички в реалізації компетенції державних органів у галузі ведення державного земельного кадастру та реєстрації земель; Здатність здійснювати державний контроль за використанням і охороною земель та їх моніторинг, складати необхідну документацію та вести звітність.
- Очікувані результати навчання та критерії оцінювання результатів навчання
Професійна підготовка техніків-землевпорядників повинна забезпечувати:
- високий рівень професіоналізму;
- їх прагнення до постійного оновлення своїх знань і умінь;
- уміння працювати у колективі самостійно;
- ефективність їх роботи;
- мобільність та адаптацію;
- постійну підтримку активної життєвої позиції та високої мотивації до праці;
- бажання до інноваційних підходів і нестандартних рішень;
- використання новітніх технологій. Оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень студента в оволодінні змістом громадянської освіти, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальної програми.
Об’єктом оцінювання навчальних досягнень студента є знання, вміння та навички, досвід творчої діяльності студента, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.
При оцінюванні навчальних досягнень студентів мають ураховуватися:
– характеристики відповіді студента: цілісність, повнота, логічність, обґрунтованість, правильність;
– якість знань: осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність;
– ступінь сформованості загально навчальних та предметних умінь і навичок;
– рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
– досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);
– самостійність оцінних суджень.
Course Features
- Lectures 11
- Quizzes 2
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль № 1 Державний контроль за використанням та охороною земель та їх моніторинг
- Лекція 1 Вступ.
- Лекція 2 Система органів,які здійснюють державний контроль за використанням і охороню земель
- Лекція 3 Організація і здійснення державного контролю за використанням і охороню земель.
- Лекція 4 Види порушень земельного законодавства та відповідальність за них.
- Лекція 5 Порядок оформлення матеріалів про порушення вимог земельного законодавства, їх облік, розгляд, оскарження
- ПР 1 Порядок оформлення матеріалів про порушення вимог земельного законодавства, їх облік, розгляд, оскарження
- Модульний контроль
-
Модуль № 2 Моніторинг земель
- Лекція 6 Основні завдання, принципи і структура системи моніторингу земель України. Моніторинг забруднених та еродованих земель
- ПР 2 Оцінювання забруднення земель пестицидами, радіонуклідами в порівнянні з гранично допустимими концентраціями.
- Лекція 7 Моніторинг меліорованих земель, земель з аномальними явищами. Моніторинг (контроль) дотримання порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва.
- ПР 3 Заповнення форм звітності з обліку та оцінювання стану зрошуваних земель і зрошувальних систем 1-ОВГ та 2-ОВГ.
- ПР 4 Обрахунок втрат сільськогосподарського або лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських угідь, лісових земель і чагарників для цілей, не пов’язаних із веденням сільського і лісового господарства.
- Модульний контроль