Загальні відомості про курс
Мета та завдання навчальної дисципліни
Програмою дисципліни “Сучасні геодезичні прилади” передбачається вивчення точних геодезичних приладів та набуття студентами практичних навиків роботи з ними. При викладанні навчального матеріалу необхідно керуватися постановами Кабінету Міністрів та уряду України з питань розвитку агропромислового комплексу, слід звертати увагу на економічне обґрунтування проведення в конкретних умовах тих чи інших видів геодезичних робіт.
Теоретичні та практичні заняття слід проводити в спеціально обладнаних аудиторіях та лабораторіях, а окремі види практичних занять в польових умовах.
Для кращого засвоювання навчального матеріалу на заняттях слід широко використовувати технічні засоби навчання (кіно та відеофільми, контролюючі та навчаючі пристрої, комп’ютери і електронні геодезичні прилади).
Викладач повинен проводити кожне заняття з урахуванням різних форм і методів навчання, враховуючи при цьому характер навчального матеріалу, практикувати методи програмованого та проблемного навчання.
В результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:
– будову електронних геодезичних приладів;
– технологію проведення наземних геодезичних знімань та процеси камеральної обробки цих знімань з використанням комп’ютерної техніки;
– порядок проведення геодезичних вишукувань;
– державні стандарти на виготовлення геодезичних приладів;
– будову, відлікові пристрої, та перевірки геодезичних приладів;
– принцип та роботу на сучасних електронних геодезичних приладах.
Студенти повинні вміти:
– користуватися геодезичними приладами, світлодалекомірами, електронними тахеометрами, комп’ютерами та іншим геодезичним обладнанням;
– виконувати перевірки геодезичних приладів;
– створювати знімальну основу на місцевості за попередньо складеним проектом;
– виконувати теодолітне, тахеометричне знімання місцевості.
Компетентності: Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами; Основні компетентності у фахових дисциплінах; Уміння вчитися впродовж життя; Інформаційно-цифрова компетентність; Ініціативність; Соціальна та громадянська компетентності; Обізнаність та самовираження у професійній сфері .
3. Очікувані результати навчання та критерії оцінювання результатів навчання
Очікувані результати навчальної роботи студентів з дисципліни “Сучасні геодезичні прилади” спираються на такі дисципліни за професійним спрямуванням: «Геодезія», «Комп’ютеризація землевпорядного виробництва», «Землевпорядне проектування». Ці лінії відбивають провідні напрямки земельної політики нашої держави, що послідовно розкриваються у навчанні та вихованні студентів.
Оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень студента в оволодінні змістом громадянської освіти, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальної програми.
Об’єктом оцінювання навчальних досягнень студента є знання, вміння та навички, досвід діяльності студента, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.
При оцінюванні навчальних досягнень студентів мають ураховуватися:
– характеристики відповіді студента: цілісність, повнота, логічність, обґрунтованість, правильність;
– якість знань: осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність;
– ступінь сформованості загально навчальних та предметних умінь і навичок;
– рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
– досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);
– самостійність оцінних суджень.
Методичні рекомендації до самостійної роботи
Course Features
- Lectures 21
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
РОЗВИТОК ЕЛЕКТРОННИХ ГЕОДЕЗИЧНИХ ПРИСТРОЇВ
- Лекція 1 Введення в дисципліну “Cучасні геодезичні прилади”. Історичний екскурс в розвиток. Значення дисципліни в підготовці спеціалістів землевпорядників. Знайомство з сучасними геодезичними приладами і застосування їх у землевпорядному виробництві
- Лекція 2 Цифрові та лазерні нівеліри Сучасні електронні нівеліри, їх переваги. Будова електронного нівеліра. Принцип роботи електронного нівеліра, взяття відліку по нівеліру.
- ЛПЗ1. Вивчення будови нівеліра Н-05 та взяття відліків по ньому.
- Лекція 3 Лазери. Лазерні візири. Лазерні рулетки. Світловіддалеміри, їх класифікація, типи. Принцип роботи світловіддалеміра , його будова.
- ЛПЗ 2. Вимірювання відстаней світловіддалеміром СТ- 5 «Блеск». Ведення журналу польових вимірів.
- ЛПЗ 3. Вимірювання відстаней світловіддалеміром 2СТ-10 «Блеск 2» Ведення журналу польових вимірів.
- Лекція 4 Електронні теодоліти. Сучасні електронні теодоліти, їх переваги. Будова електронного теодоліта. Принцип роботи електронного теодоліта, взяття відліку по електронному теодоліту.
- ЛПЗ 4. Вивчення будови теодоліта Т-2, перевірки та взяття відліків по ньому.
- ЛПЗ 5. Вивчення будови електронного теодоліта та взяття відліків по ньому.
- Лекція 5 Геодезичні додаткові пристрої Електронні геодезичні пристрої , їх типи та призначення.
-
Електронні тахеометри
- Лекція 6 Електронні тахеометри Електронний тахеометр , його будова та принцип роботи.
- ЛПЗ 6. Вимірювання кутів та довжин ліній електронним тахеометром «TOPCOn GTS-239N» в головному меню приладу.
- ЛПЗ 7. Запис результатів вимірювань у карту пам’яті електронного тахеометру «TOPCOn GTS-239N». Робота в модулі «Координати».
- ЛПЗ 8. Вимірювання кутів та довжин ліній електронним тахеометром «SOKKIA SET 630 R» в головному меню приладу.
- ЛПЗ 9. Запис результатів вимірювань у карту пам’яті електронного тахеометру «SOKKIA SET 630 R». Робота в модулі «Координати».
- Лекція 7 Лазерні сканери Принцип роботи лазерного сканера.
-
Супутникове геодезичне обладнання
- Лекція 8 Супутникове геодезичне обладнання Загальні відомості про глобальні супутникові системи ГЛОНАСС (Росія) та NAVSAR (США). Способи та методи визначення координат за до-помогою супутникових систем.
- Лекція 9 Класифікація супутникове обладнання. Технологія виконання GPS-спостережень. Спо-соби визначення місцезнаходження. Програмне забезпечення для обробки GPS-спостережень.
- ЛПЗ 10. Ознайомлення з будовою GPS-обладнання «Sokkia Stratus»: GPS-приймачами, накопичува-чем даних (контролером).
- ЛПЗ 11. Виконання GPS-знімань статичним і кінематич-ним методами на GPS-обладнання «Sokkia Stratus» .
- ЛПЗ 12. Передача результатів GPS-спостережень на ПК GPS-обладнання «Sokkia Stratus», їх камеральна обробка та оцінка точності.