Мета вивчення навчальної дисципліни
Місце дисципліни: Мета курсу полягає у формуванні основного обсягу знань і низки практичних навичок студента у проектуванні об’єктів зеленого будівництва, вдосконалення графічної майстерності та напрацювання вмінь у застосуванні відповідних комп’ютерних програм при розробленні проектів об’єктів зеленого будівництва.
Програмою дисципліни передбачено проведення теоретичних, практичних занять з вирішенням ситуаційних завдань, які виникають у професійній діяльності озеленювачів.
Основними видами занять під керівництвом викладача є лекції, практичні та індивідуальна робота у вигляді індивідуальних контрольних співбесід, самостійних занять під керівництвом викладача та повторних модульних контролів.
З метою оцінки рівня опанування студентами навчального матеріалу та стимулювання самостійної роботи здійснюється поточний і підсумковий контроль. Фронтальне опитування проводиться під час семінарських та практичних занять, індивідуальної роботи та модульних контролів. Підсумковий контроль здійснюється у вигляді іспиту.
Предмет вивчення навчальної дисципліни ‑ теоретичні та практичні аспекти ландшафтної організації об’єктів зеленого будівництва різних містобудівних рівнів.
Міждисциплінарні зв’язки. Вивчення дисципліни «Проектування об’єктів зеленого будівництва» ґрунтується на знаннях, вміннях та навичках, здобутих студентами під час опанування навчальних дисциплін: «Дендрологія», «Квітництво», «Креслення та основи образотворчої грамоти», «Ландшафтна архітектура», «Ландшафтний дизайн», «Основи геодезії».
Дисципліна «Проектування об’єктів зеленого будівництва» забезпечує:
- виконання курсового проекту з дисципліни;
- розроблення дипломного проекту зі спеціальності.
Мета курсу – професійна підготовка фахівців садово-паркового господарства шляхом ознайомлення студентів зі змістом, суттю та особливостями проектних робіт, націлених на озеленення та благоустрій територій різноманітного призначення.
Основні завдання вивчення навчальної дисципліни:
- на понятійному рівні необхідно визначити структурно-логічні зв’язки із суміжними дисциплінами та дисциплінами забезпечення; ознайомити студентів із понятійним апаратом проектування та з основами зеленого будівництва;
- на фундаментальному рівні у студента потрібно сформувати теоретичну базу знань з проектування об’єктів зеленого будівництва різних типів; ознайомити студентів з основоположними завданнями ландшафтного проектування; надати знання з типології об’єктів зеленого будівництва;
- на прикладному рівні ознайомити студентів зі складом і змістом проектної документації; спонукати до вивчення нормативів проектування об’єктів зеленого будівництва; допомогти студентам застосувати знання та вміння користування комп’ютерними графічними редакторами у проектуванні; закріпити теоретичний матеріал практичною реалізацією у курсовому проекті.
Теоретичні основи курсу складають сукупність завдань навчального курсу, в якій застосовується проблемно-діяльнісна технологія навчання, яка передбачає обов’язкову проблемно-пошукову спрямованість всіх видів занять, а також значне збільшення часу і завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів.
Програмою дисципліни передбачено проведення теоретичних та практичних занять з вирішенням ситуаційних завдань, які виникають у професійній діяльності озеленювачів.
Курс дисципліни розраховано на 150 годин:зокрема, самостійне вивчення 50 годин. Згідно освітньо-професійної програми, «Проектування об’єктів зеленого будівництва» є нормативною навчальною дисципліною. Загальний бюджет часу відповідно до ECTS становить 5 кредитів, що дорівнює 150 годинам. Структурно навчальна дисципліна складається із 5 модулів.
Вивчення дисципліни забезпечує формування компетенцій:
- соціально-особистісних ‑ КСО.06 (креативність, здатність до системного мислення);
- інструментальних ‑ КІ.02 (самостійне здобуття інформації), КІ.03 (знання і застосування термінів, професіоналізмів та фразеології свого фаху);
- загально професійних ‑ КЗП.04 (здатність використовувати спеціальну довідкову, нормативну літературу для вирішення практичних завдань в галузі професійної діяльності); КЗП.11 (здатність використовувати теоретичні знання, практичні навички з квітництва, дендрології, ґрунтознавства, механізації робіт, організації робіт в садово-парковому будівництві та господарстві, основ геодезії для виконання технічних робіт по провадженню об’єкта в натуру);
- спеціалізовано-професійних ‑ КСП.01 (здатність використовувати професійно-профільовані знання з фундаментальних дисциплін для ведення технічної документації); КСП.04 (здатність використовувати теоретичні знання і практичні навички проектування об’єктів зеленого будівництва, організації робіт в садово-парковому будівництві і господарстві для складання проектно-технічної документації).
Очікувані результати навчання та критерії оцінювання результатів навчання
Професійна підготовка техніків-озеленювачів повинна забезпечувати:
- високий рівень професіоналізму;
- їх прагнення до постійного оновлення своїх знань і умінь;
- уміння працювати у колективі самостійно;
- ефективність їх роботи;
- мобільність та адаптацію;
- постійну підтримку активної життєвої позиції та високої мотивації до праці;
- бажання до інноваційних підходів і нестандартних рішень;
- використання новітніх технологій.
Оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень студента в оволодінні змістом громадянської освіти, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальної програми.
Об’єктом оцінювання навчальних досягнень студента є знання, вміння та навички, досвід творчої діяльності студента, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.
При оцінюванні навчальних досягнень студентів мають ураховуватися:
– характеристики відповіді студента: цілісність, повнота, логічність, обґрунтованість, правильність;
– якість знань: осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність;
– ступінь сформованості загально навчальних та предметних умінь і навичок;
– рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
– самостійність оцінних суджень.
Course Features
- Lectures 37
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль № 1 ОСНОВИ ЛАНДШАФТНОГО ПРОЕКТУВАННЯ.
- Лекція 1 Значення та завдання ландшафтного проектування
- Лекція 2 Склад та зміст проектної документації
- СЗ 1 Передпроектні дослідження: геодезичний план, подеревна зйомка, таксаційна зйомка, технічні висновки про стан ґрунтів, гідрогеологічні дослідження.
- СЗ 2 ДБН В.2.2-40:2018 “Інклюзивність будівель і споруд”. ДБН Б.2.2-12:2018 “Планування і забудова територій”. ДБН Б.2.2-5:2011 зі змінами “Благоустрій територій”.
- Лекція 3 Графічне оформлення проектної документації
- ПР 1 Виконати креслення генерального плану ділянки проектування.
-
Модуль № 2 АРХІТЕКТУРНІ КОМПОНЕНТИ ЛАНДШАФТНИХ ОБ’ЄКТІВ
-
Модуль №3 ПРОЕКТУВАННЯ ЛАНДШАФТНИХ ОБ’ЄКТІВ
- Лекція 8 Проектування ландшафтних об’єктів загального користування
- ПР 4 Розрахунок габаритів конструктивних елементів скверу за визначеними характеристиками
- Лекція 9 Проектування ландшафтних об’єктів обмеженого користування
- СЗ 3 Особливості підбору асортименту рослин для територій дошкільних установ, загальноосвітніх шкіл, вищих навчальних закладів, лікувальних закладів, санаторіїв, спортивних споруд і комплексів, промислових підприємств.
- ПР 5 Натурне обстеження та аналіз планувальних характеристик територій дитячого садка
- ПР 6 Натурне обстеження та аналіз планувальних характеристик територій загальноосвітньої школи.
- Лекція 10 Проектування ландшафтних об’єктів спеціального призначення
- ПР 7 Розробка проект бульвару за визначеними характеристиками
- СЗ 4 Наукова специфіка дендрологічних садів.
-
Модуль № 4. РЕВІТАЛІЗАЦІЯ ЛАНДШАФТНИХ ОБ’ЄКТІВ
- Лекція 11 Формування садово-паркового ландшафту на порушених територіях
- СЗ 5 Благоустрій і реабілітація порушених територій: кар’єри, терикони, заплави, закриті полігони твердих побутових відходів, кагатні поля.
- Лекція 12 Охорона, рекреаційне використання та ревіталізація водних об’єктів у міському ландшафті
- ПР 8 Натурне обстеження природної водойми, аналіз сучасного стану, розроблення пропозицій щодо її ревіталізації.
- СЗ 6 Ревіталізація рік у містах
- Лекція 13 Вертикальні сади як напрям сучасного міського ландшафтотворення
- СЗ 7 Зелені хмарочоси у Мілані. Творчість архітектора Стефано Боері.
- Лекція 14 Відтворення, реконструкція та реставрація творів садово-паркового мистецтва
-
Модуль № 5. ДОГЛЯД І УТРИМУВАННЯ ЛАНДШАФТНИХ ОБ’ЄКТІВ
- Лекція 15 Підготовка посадкового матеріалу
- ПР 9 Навчитися виконувати натурні роботи на ландшафтних об’єктах.
- СЗ 8 Терміни проведення посадкових робіт.
- Лекція 16 Інвентаризація. Ремонтні роботи на садово-паркових об’єктах
- ПР 10 Навчитися виконувати натурні роботи на ландшафтних об’єктах.
- Лекція 17 Проектування систем зрошення садово-паркових об’єктів
- СЗ 9 Особливості проектування систем зрошення
- Лекція 18 Охорона цінних ландшафтів і об’єктів садово-паркового мистецтва