Мета освіти: розвиток особистості, яка поєднує в собі творчий потенціал до навчання, ініціативність до саморозвитку та самонавчання в сучасних умовах, здатності ідентифікувати себе як важливу і відповідальну складову українського суспільства, яка готова змінювати і відстоювати національні цінності українського народу.
Мета курсу полягає у засвоєнні і набутті студентами необхідних теоретичних знань та практичних навичок у вивченні основ геодезії, відображення поверхні землі в цілому і по частинах та формування практичних навичок щодо їх застосування.
Програмою предмета передбачено проведення теоретичних, практичних занять з вирішенням ситуаційних завдань, які виникають у професійній діяльності озеленювачів.
Методологічно предмет спрямований на вивчення способів вимірювання ліній на місцевості. знімання поверхні Землі, одержання практичних умінь і навичок щодо виготовлення планово-картографічного матеріалу,а також їх використання при проведенні проектних та розбивочних робіт по влаштуванні території саду або парку. Як найважливіше розглядається системний середовищний підхід та новітні досягнення у практичній сфері.
Метою курсу є ознайомлення студентів зі змістом, суттю та особливостями проведення геодезичних робіт під час проведення робіт з озеленення території.
Основними завданнями вивчення предмета «Основи геодезії» – навчити студентів використовувати набуті, в процесі навчання, навички проведення польових робіт, працювати із різним планово-картографічними матеріалом, геодезичними приладами і на комп’ютерах, оформляти і використовувати геодезичну і фото продукцію при проведенні робіт по озелененні території; здійснювати контроль за дотриманням правил охорони праці, навколишнього середовища та пожежної безпеки.
Провідним засобом реалізації вказаної мети є запровадження компетентнісного підходу шляхом формування предметних і ключових компетентностей.
В основу побудови змісту та організації процесу вивчення дисципліни «Основи геодезії» покладено компетентнісний підхід, відповідно до якого кінцевим результатом навчання предмета є сформовані певні компетентності, які сприятимуть здатності студента застосовувати свої знання в реальних життєвих ситуаціях, нести відповідальність за свої дії, брати повноцінну участь в житті суспільства.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні мати компетентності:
Здатність виконувати топографо-геодезичні роботи з метою одержання планово-картографічного матеріалу для садово-паркового господарства
Здатність використовувати професійно-орієнтовані знання з математичної обробки результатів польових вимірювань, при визначенні площ та складанні балансу території
Здатність виконувати коректування планово-картографічного матеріалу зйомок минулих років.
Здатність виконувати креслення, елементи графіки, складати та оформляти планово-картографічні матеріали на паперових та електронних носіях.
Здатність проведення геодезичні роботи при проведенні робіт садово-паркового господарства.
Практична компетентність є важливим показником якості освіти, підготовки молоді. Вона певного мірою свідчить про готовність молоді до повсякденного життя, до найважливіших видів суспільної діяльності, до оволодіння професійною освітою.
Формування навичок застосування основ геодезії в професійній діяльності є однією із головних цілей вивчення дисципліни.
Очікувані результати навчання та критерії оцінювання результатів навчання
Професійна підготовка техніків-озеленювачів повинна забезпечувати:
- високий рівень професіоналізму;
- їх прагнення до постійного оновлення своїх знань і умінь;
- уміння працювати у колективі самостійно;
- ефективність їх роботи;
- мобільність та адаптацію;
- постійну підтримку активної життєвої позиції та високої мотивації до праці;
- бажання до інноваційних підходів і нестандартних рішень;
- використання новітніх технологій.
Оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень студента в оволодінні змістом громадянської освіти, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальної програми.
Об’єктом оцінювання навчальних досягнень студента є знання, вміння та навички, досвід творчої діяльності студента, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.
При оцінюванні навчальних досягнень студентів мають ураховуватися:
– характеристики відповіді студента: цілісність, повнота, логічність, обґрунтованість, правильність;
– якість знань: осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність;
– ступінь сформованості загально навчальних та предметних умінь і навичок;
– рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
– досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);
– самостійність оцінних суджень.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні
Знати:
Найпростіші способи зйомки.
Орієнтування ліній на місцевості і плані.
Поняття про наземну фотограмметрію.
Проведення та обробка матеріалів теодолітного знімання.
Проведення технічного нівелювання.
Вміти :
Використовувати набуті, в процесі навчання, навички проведення польових робіт.
Працювати із різними планово-картографічними матеріалами, геодезичними приладами і на комп’ютерах.
Оформляти і використовувати геодезичну і фото продукцію при проведенні робіт по озелененню території.
Course Features
- Lectures 26
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль № 1 Вступ. Загальні відомості про знімання території
- Лекція 1 Вступ. Поняття науки геодезії. Відображення поверхні землі в цілому і по частинах.
- Лекція 2 Способи вимірювання ліній на місцевості
- ПР 1 Закріплення ліній на місцевості і їх вимірювання. Визначення горизонтальних прокладень ліній
- Лекція 3 Масштаби
- ПР 2 Побудова лінійного та поперечного масштабів
- Лекція 4 Найпростіші способи зйомки. Орієнтування ліній на місцевості і плані. Азимути і румби, зв’язок між ними.
- ПР 3 Знімання ситуації з використанням екера та мірної стрічки. Складання абрисів зйомки ситуації способом перпендикулярів . Розв’язування задач на зв’язок між азимутами, румбами та горизонтальними кутами.
- ПР 4 Вирішення задач по топографічній карті
-
Модуль № 2 «Теодолітне знімання»
- Лекція 5 Теодоліт, його будова. Вимірювання горизонтальних кутів.
- ПР 5 Проведення повірок та будова теодоліта Т-30. Вимірювання горизонтальних кутів та відстані по нитковому віддалеміру
- Лекція 6 Проведення теодолітного знімання
- ПР 6 Прокладання теодолітного ходу. Ведення польового журналу. Вимірювання горизонтальних кутів замкнутого полігону.
- ПР 7 Оформлення польового журналу теодолітної зйомки.Визначення недоступної відстані.
- Лекція 7 Обробка матеріалів теодолітного знімання
- ПР 8 Математична обробка польового журналу теодолітної зйомки.
- ПР 9 Зрівноваження горизонтальних кутів. Визначення координат точок теодолітного ходу.
- ПР 10 Оформлення матеріалів теодолітної зйомки та складання і викреслювання плану
-
Модуль № 3 «Нівелювання поверхні»
- Лекція 8 Загальні відомості про нівелювання Будова і перевірка нівелірів. Робота з нівеліром на станції. Проведення технічного нівелювання
- Лекція 9 Нівелювання поверхні по квадратах . Обробка результатів нівелювання поверхні по квадратах
- ПР 11 Складання плану нівелювання поверхні по квадратах
- Лекція 10
- ПР 12 Побудова поздовжнього профілю
- ПР 13 Побудова поперечного профілю
-
Модуль № 4 «Способи визначення площ земельних ділянок та перенесення проекту в натуру»