Мета вивчення навчального предмета
Навчання предмету «Захист України» для дівчат «Основи медичних знань» спрямоване на досягнення мети загальної середньої освіти. Метою загальної середньої освіти є: розвиток і соціалізація особистості учнів, формування у них національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах
глобальних змін і викликів.
Провідним чинником розвитку такої особистості є формування в студентів умінь застосовувати знання у реальних життєвих умовах, під час розв’язку практичних завдань та здатності визначати і обґрунтовувати власну життєву позицію. Навчальний предмет «Основи медичних знань» (дівчата) «Захист України» вивчається напідставі діючого законодавства та входить до інваріантної складової Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом МОН України.
Вклад предмета у формування ключових компетентностей.
Ключові компетентності |
Компоненти |
|
1 |
Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами |
Уміння: володіти мовною базою, оперуючи якою можна реалізувати будь-яку ситуацію спілкування на військову тематику; доречно поєднувати вербальні та невербальні засоби спілкування відповідно до мети, ситуації мовлення, тобто сформованість комунікативних навичок на заняттях із предмету «Захист України» («Основи медичних знань»; брати участь у полілогах і діалогах, вести монолог з проблемних тем предмету; знаходити, вибирати, сприймати, аналізувати і використовувати інформацію військового спрямування; оцінювати комунікативну ситуацію і приймати професійне рішення та планувати комунікативні дії Ставлення: здатність розуміти та використовувати різні складові національної культури (традиції, ритуали, звичаї, соціальні стереотипи) під час заходів військово-патріотичного виховання усвідомлення значення військової справи для розвитку патріотичної особистості шанування державних символів України, які концентровано виражають провідну роль нації у становленні власної держави Навчальні ресурси: інформація про історію розвитку українського війська та техніки і озброєння військової частини |
2 |
Спілкування іноземними мовами |
Уміння: читати і розуміти тексти, ініціювати, підтримувати і закінчувати розмови, щодо роботи з пам’ятками міжнародного гуманітарного права брати участь в іншомовному спілкуванні (усне та письмове мовлення) щодо військової справи володіти культурою ділового та професійного спілкування іноземними мовами володіти культурою відповідно до правил поведінки учасника бойових дій володіти основами ділового спілкування іноземною мовою у типових ситуаціях розуміти розмовне мовлення під час участі у міжнародних проектах, поїздки за кордон володіти навичками розуміння іноземної мови на слух під час повідомлень та інформації щодо надзвичайних ситуації у мирний та воєнний час використовувати іншомовні навчальні джерела для отримання інформації на військову тематику Ставлення: знання звичаїв, особливостей життя у країні, мова якої вивчається, відповідність мовленнєвої поведінки та етикету носіїв мови; позитивне ставлення до іноземної мови як засобу спілкування, повага до народу, носія цієї мови, толерантне ставлення до його культури, звичаїв та способу життя; культурна неупередженість і соціокультурна спостережливість, тактовність і ввічливість; розуміти значення іноземної мови, як засобу вирішення багатьох проблем міжкультурного спілкування і підвищення престижу та посилення ролі України в світі знаходити інформацію в іноземних джерелах про тактику дій іноземних держав, зброю нового покоління та ін. Навчальні ресурси: новини іноземною мовою, військова термінологія міжнародного гуманітарного права, зустрічі з військовослужбовцями з іноземних держав, зустрічі з учасниками бойових дій іноземних держав |
3 |
Математична компетентність. |
Уміння: моделювати надання домедичної допомоги в бойовій ситуації та розкривати, основні події в процесах ведення збройної боротьби; визначати сторони горизонту за компасом та годинником, вміти надавати інформацію про своє місцезнаходження Ставлення: усвідомлення важливості математичних знань та математичного мислення під час постановки чи виконання завдань розділів програми (домедична підготовки) Навчальні ресурси: рішення задач, рух за азимутом, визначення життєвих показників людини |
4 |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях. |
Уміння: діяти при можливості застосування противником хімічної зброї, отруйних речовин з метою збереження життя використовувати засоби індивідуального та колективного захисту і спеціальної обробки характеризувати та вміти діяти під час надзвичайних ситуацій природнього, суспільного-політичного й суспільного характеру. дотримуватись правил безпечної поведінки при виникненні надзвичайних ситуацій з вибухонебезпечними предметами застосовувати маскування, як вид бойового забезпечення, яке організовується та здійснюється з метою приховування від противника складу сил своїх військ і введення його в оману стосовно намірів та розташування своїх підрозділів, споруд та вогневих позицій Ставлення: розуміння впливу військових дій на природу розуміння катастрофічного впливу ядерної, хімічної та біологічної зброї як руйнівної сили ціннісне ставлення до навколишнього середовища, як до потенційного джерела життя, усвідомлення важливості бережливого природокористування позитивне ставлення до природних елементів, які дають можливість змінювати зовнішній вигляд бойової техніки, усвідомлення значення природних елементів в природі, які використовуються у фотоелементах, дають можливість «бачити» в темряві, вести бій у нічних умовах; застосовуються в атомних силових установках; використовується для створення снарядів та куль готовність до вирішення проблем, пов’язаних зі станом довкілля, що є наслідком надзвичайних ситуацій розуміння впливу військових дій та надзвичайних ситуацій різного характеру на природу. Навчальні ресурси: вирішення питань при діях у надзвичайних ситуаціях, засоби захисту природи від вражаючих факторів зброї, ситуативні вправи щодо вирішення проблем стану довкілля. |
5 |
Інформаційно-цифрова компетентність |
Уміння: самостійно знаходити, аналізувати та добирати необхідну інформацію, обробляти її, зберігати та передавати її за допомогою технічних засобів та інформаційних технологій; використовувати інформаційно-комунікативні технології, розуміти та оцінювати різні аспекти медіа контенту; ефективно комунікувати за допомогою онлайн комунікації в різноманітних формах (електронна пошта, чати, блоги, соціальні мережі тощо); здійснювати інформаційну діяльність по збору, обробці, передачі, збереженню інформації працювати з комплексними навчальними пакетами (електронними підручниками); використовувати всесвітню систему взаємосполучених комп’ютерних мереж, що базуються на комплекті Інтернет-протоколів Ставлення: усвідомлення впливу інформаційних та комунікативних технологій і пристроїв на здоров’я людини, переваг та ризиків їх застосування; розуміння проблем та наслідків комп’ютерної залежності Навчальні ресурси: комп’ютерні програми з тактичної та вогневої підготовки, відео уроки з військової тематики, презентації з тем розділів програми «Захист України», «Основи медичних знань» комп’ютерні тести з метою оцінки знань студентів |
6 |
Уміння вчитися впродовж життя |
Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати та застосовувати потрібні знання і способи діяльності для досягнення мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власний освітній напрямок, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власного освітнього напрямку по вивченню предмету |
7 |
Ініціативність і підприємливість |
Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, щодо уникнення військових конфліктів та їх урегулювання мирним шляхом; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати по проблемам та питанням повсякденної життєдіяльності людей; Ставлення: ініціативність; відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших; відвага, наполегливість, самовіддача, усвідомлення важливості співпраці під час ігрових ситуацій. |
8 |
Соціальна та громадянська компетентності |
Уміння: аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях та діях військовослужбовця в сучасному загальновійськовому бою; співпрацювати в колективі, вносити свою частку в роботу групи для вирішення проблеми відносно вивчення та впровадження статутних положень про військову дисципліну; виявляти соціальні почуття, змістом яких є любов до України, повага до сучасних збройних сил. Ставлення: усвідомлення цінностей людини як вищої соціальної цінності, поваги до її прав і свобод, закону; прагнення до суспільної справедливості, рівноправності; активна та відповідальна громадянська позиція, розуміння громадянського обов’язку; відповідальність за спільну справу Навчальні ресурси: Конституція України, міжнародні правові акти, сучасна публіцистика, виконання проектів, задачі соціального змісту |
9 |
Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Уміння: розуміти власну національну культурну, історію та створення сучасних збройних сил, повагу до історичного минулого; аналізувати досягнення української культури та культур інших народів Ставлення: свідоме збереження і розвиток власної національної культури та історичної спадщини; повага до культури інших країн; відповідальна поведінка та піклування про пам’ятки української та світової культур; відкритість до міжкультурного діалогу Навчальні ресурси: твори військового мистецтва, творчі проекти, інтерактивні заняття в музеях бойової та трудової слави, вивчення історії рідного краю |
10 |
Екологічна грамотність і здорове життя. |
Уміння: змінювати навколишній світ засобами сучасних технологій без шкоди для середовища; надавати допомогу собі та тим хто її потребує під час травмуваннях, кровотечах та пораненні; ухвалювати рішення, обмірковуючи альтернативи і прогнозуючи наслідки для здоров’я, добробуту і безпеки людини; регулярно вдосконалювати фізичний стан, демонструвати рухові вміння і навички та використовувати їх у різних життєвих ситуаціях діяти у небезпечних ситуаціях та надавати домедичну допомогу. Ставлення: відповідальне ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших людей; дотримання морально-етичних і правових норм, правил екологічної поведінки в довкіллі; ціннісне ставлення до навколишнього середовища, як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки людини і спільноти, усвідомлення важливості бережливого природокористування; усвідомлення значення здоров’я для самовираження та соціальної взаємодії Навчальні ресурси: соціальні, екологічні та медичні проекти; моделювання соціальних ситуацій, зокрема впливу природного та техногенного середовища на здоров’я і безпеку людини; мультимедійні презентації до проектів, щодо добробуту, здоров’я і безпеки; |
Список рекомендованих джерел інформації
Course Features
- Lectures 75
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль 1. Основи медичних знань і домедичної допомоги
- Заняття 1.Основи законодавства України щодо охорони здоров’я людини
- Тематичний контроль
- Заняття 2. Поняття про термальний стан та його періоди
- Заняття 3. Алгоритм дій проведення серцево-легеневої реанімації.
- Заняття 4. Штучне дихання- його різновиди
- Заняття 5. Непрямий масаж серця
- Тематичний контроль
- Заняття 6. Причини порушення прохідності дихальних шляхів
- Заняття 7.Алгоритм надання допомоги при втраті свідомості
- Заняття 8.Шок. Види шоку.
- Заняття 9.Основні причини виникнення судом, прояви, послідовність надання допомоги.
- Тематичний контроль
- Заняття 10.Поняття про травму. Види та класифікація травм.
- Заняття 11.Вплив мінно-вибухової травми на організм людини
- Заняття 12. Основні ознаки травм грудної клітини і живота.
- Заняття 13. Правила поведінки при знаходженні у потенційно небезпечному місці.
- Тематичний контроль
- Заняття 14. Кровотечі, їх класифікація.
- Заняття 15. Способи зупинки кровотеч.
- Заняття 16. Порядок застосування джгута для зупинки кровотечі
- Заняття 17. Поняття про рану, їх класифікація.
- Заняття 18. Визначення і класифікація пов’язок, за призначенням і виконанням.
- Тематичний контроль
- Заняття 19. Поняття по переломи кісток, їх класифікація.
- Заняття 20. Вивихи суглобів, їх класифікація.
- Заняття 21. Алгоритм надання домедичної допомоги при травмах: голови, хребта, грудної клітини, живота.
- Заняття 22. Порядок надання допомоги при травмах очей
- Заняття 23. Домедична допомога при переломах
- Тематичний контроль
- Заняття 24. Поняття про опіки
- Заняття 25. Обмороження та його періоди.
- Заняття 26. Дія електричного струму на організм людини.
- Заняття 27. Домедична допомога постраждалому при утопленні.
- Тематичний контроль
- Заняття 28. Поняття про отруту і отруєння
- Заняття 29. Укуси отруйних змій, комах
- Заняття 30. Укуси диких тварин, особливості надання домедичної допомоги
- Тематичний контроль
- Модульний контроль
-
Модуль 2. Основи цивільного захисту
- Заняття 31. Єдина державна система цивільного захисту та її складові
- Тематичний контроль
- Заняття 32. Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій.
- Заняття 33. Попередження виникнення можливих надзвичайних ситуацій.
- Тематичний контроль
- Заняття 34. Основні принципи захисту в надзвичайній ситуації
- Заняття 35. Порядок дій в умовах особливого періоду.
- Заняття 36. Захист від терористичних проявів.
- Тематичний контроль
- Заняття 37. Забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт.
- Тематичний контроль
- Модульний контроль
-
Модуль 3. Міжнародне гуманітарне право (МГП) про захист цивільного населення.
-
Модуль 4 Домедична допомога в умовах бойових дій.
- Заняття 41. Основні принципи надання домедичної допомоги в умовах бойових дій.
- Тематичний контроль
- Заняття 42. Надання допомоги в секторі обстрілу
- Заняття 43. Надання допомоги в «жовтій зоні»
- Заняття 44. Ознаки життєзагрозливої кровотечі.
- Заняття 45. Надання домедичної допомоги в зоні тактичних дій.
- Тематичний контроль
- Заняття 46. Послідовність дій за алгоритмом «MARCH»
- Заняття 47. Зупинка кровотеч,без застосування джгутів
- Заняття 48. Відновлення та забезпечення прохідності дихальних шляхів.
- Заняття 49. Проникаючі поранення грудей.
- Заняття 50. Тактично значущі ознаки шоку в поранених.
- Заняття 51. Загальновійськовий набір пігулок.
- Заняття 52. Попередження гіпотермії
- Заняття 53. (1година) Підготовка до евакуації.
- Тематичний контроль
- Модульний контроль