Загальні відомості про курс
Місце дисципліни: Вивчення природи і методів впливу новітніх інформаційних технологій на соціальну сферу сучасного суспільства на сьогодні є основним компонентом інформатики як комплексної наукової дисципліни. Розширення застосування комп’ютерної техніки і телекомунікацій помітно змінює сучасне суспільство, розширюючи при цьому горизонти наукових та практичних пізнань, стимулюючи процеси вдосконалення інформаційних технологій. Такий взаємний вплив обумовлює стрімкий розвиток всієї інформаційної інфраструктури суспільства, що, у свою чергу, є потужним прискорювачем розвитку новітніх засобів інформаційного обміну.
Мета: формування у студентів інформаційної культури та інформатичної компетентності для реалізації їх творчого потенціалу та соціалізації у суспільстві завдяки здатності до ефективного використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Зміст курсу інформатики включає сукупність двох взаємопов’язаних компонентів теоретичного і практичного. Теоретична частина курсу спрямована на формування у студентів інформаційної культури, навичок аналізу і формалізації предметних задач, ознайомлення з поняттями інформатики і КТ. Практичний аспект пов’язаний з виробленням практичних навичок роботи з комп’ютерною технікою і готовим програмним забезпеченням, використанням глобальної мережі Інтернет для пошуку і обміну інформацією. Необхідність вироблення практичних навичок і умінь роботи на комп’ютері надають курсу інформатики специфічні риси, що відрізняють його від інших предметів і передбачають поділ занять на лекції і лабораторні роботи, зі збільшенням питомої ваги останніх.
Завданнями вивчення інформатики і КТ є:
- формування у студентів знань й умінь, необхідних для ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-пізнавальній діяльності, при вивченні інших навчальних предметів і дисциплін, у повсякденному житті;
- розвиток у студентів готовності застосовувати інформаційно-комунікаційні технології з метою ефективного виконання різноманітних завдань щодо реалізації інформаційних процесів, пов’язаних з майбутньою професійною діяльністю в умовах інформаційного суспільства;
- розвиток інформаційної культури, знань правил безпеки життєдіяльності та навичок безпечної поведінки при виконанні робіт з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій;
- розвиток у студентів здатності самостійно опановувати та раціонально використовувати програмні засоби загального та прикладного призначення, цілеспрямовано шукати й систематизувати відомості, використовувати електронні засоби обміну даними.
У результаті вивчення навчального предмета студент повинен
знати: теоретичні основи інформації та структуру інформаційної системи; будову та загальні принципи функціонування комп’ютера, види системного програмного забезпечення; призначення та використання сервісного програмного забезпечення; правила безпечної роботи і Інтернеті та принципи інформаційної безпеки; призначення, основні функції, принципи роботи прикладних програм загального використання (текстовий процесор, табличний процесор, система управління базами даних, редактор презентацій, редактор публікацій та ін.); принципи роботи комп’ютерних мереж та інформаційно-пошукових систем; способи ведення електронного бізнесу в умовах інформаційного суспільства; пріоритетні напрями застосування комп’ютерних технологій у своїй спеціальності, структуру, основні функції, принципи роботи спеціального програмного забезпечення, автоматизованих робочих місць; технологію підготовки даних для вирішення професійних завдань.
вміти: ефективно користуватися комп’ютерною технікою; виконувати операції з об’єктами в середовищі операційної системи Windows і налаштовувати операційну систему; працювати з ресурсами комп’ютерних мереж, з інформаційно-пошуковими системами та хмарними технологіями; готувати тексти та ділову документацію за допомогою текстових процесорів; працювати з електронними таблицями, системами керування базами даних для розв’язання типових задач економіки та менеджменту; створювати й використовувати комп’ютерні презентації на теми, що стосуються майбутньої професійної діяльності; використовувати редактори публікацій для створення професійної поліграфічної продукції (листівки, буклети, календарі, журнали); використовувати автоматизовані системи для обробки інформації; застосовувати знання з дисципліни у навчальному процесі та на виробництві; організовувати: свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму; використовувати технології цифрового громадянства для вирішення власних соціальних потреб; дотримуватися правил безпечної поведінки в Інтернеті.
Критерії оцінювання
Тематичний план
Список рекомендованих джерел
Методичні рекомендації до самостійної роботи
Питання до екзамену
Course Features
- Lectures 35
- Quizzes 2
- Duration 70 hours
- Skill level All levels
- Language English
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль 1. ПК та інформаційні технології у роботі менеджера.
- Лекція 1. Основні характеристики системи візуального програмування.
- Л.р.№1. Створення простих додатків у системі візуального програмування (Lazarus).
- Л.р.№2. Робота з візуальними компонентами.
- Л.р.№3. Створення проекту Калькулятор.
- Лекція 2. Поняття інформаційної технології в менеджменті.
- Л.р.№4. Робота з контактами та електронною поштою в програмі MS Outlook.
- Л.р.№5. Створення щоденнику, нотаток, завдань в MS Outlook. Основи календарного планування.
- Л.р.№6. Робота з хмарними сервісами Google. Спільне редагування документів.
- Л.р.№7. Робота з хмарними сервісами Google.
- Л.р.№8. Робота з електронним записником OneNote. Збереження офісних документів у форматі HTML.
- Л.р.№9. Робота з програмою FineReader. Сканування документів. Електронний переклад відсканованих документів на іншу мову.
- Л.р.№10. Пошук нормативних документів з використанням мережі Internet.
- Л.р.№11. Робота з головним і вкладеними документами в ТП MS Word. Спільне використання електронних таблиць і баз даних.
- Модульний контроль.
-
Модуль 2. АРМ менеджера.
- Лекція 3. Сутність автоматизованого робочого місця менеджера.
- Л.р.№12. Проектування шаблонів первинних документів засобами MS Word.
- Л.р.№13. Створення товарної накладної в середовищі MS Word.
- Л.р.№14. Створення касового ордеру в середовищі MS Word.
- Лекція 4. Основні засади впровадження АРМ в організаціях.
- Л.р.№15. Використання вбудованих функцій MS Excel при проведенні розрахунків.
- Л.р.№16. Використання функцій MS Excel при розв’язанні виробничих задач.
- Л.р.№17. Використання функцій і засобів MS Excel при розв’язанні виробничих задач.
- Л.р.№18. Аналіз продажів маркетингу: використання файлу демографічних даних.
- Л.р.№19. Застосування фінансових функцій MS Excel при розв’язанні виробничих задач.
- Л.р.№20. Аналіз продажів і маркетингу: аналіз відхилень, використання описової статистики.
- Л.р.№21. Обчислення межі погашення постійних витрат і доходів.
- Л.р.№22. Аналіз використання межі погашення постійних витрат і доходів.
- Л.р.№23. Оперативний фінансовий звіт. Аналіз даних оперативного фінансового звіту, їх графічна інтерпретація.
- Л.р.№24. Розрахунок динаміки погашення кредиту.
- Л.р.№25. Створення і редагування макросів MS Excel. Робота зі статистичними функціями.
- Л.р.№26. Використання статистичних функцій для отримання прогнозних значень.
- Л.р.№27. Інформаційна технологія розв’язку задач комерційної діяльності підприємства.
- Л.р.№28. Інформаційна технологія розв’язку задач планування.
- Л.р.№29. Створення презентацій менеджерського призначення.
- Л.р.№30. Створення бізнес-планів за допомогою програми Project Expert.
- Л.р.№31. Основні електронні платіжні системи.
- Модульний контроль