Мета вивчення навчального предмета
Місце предмета: Україна володіє великими земельними ресурсами. Це безцінне національне багатство, здатне при ефективному механізмі регулювання земельних відносин і державному управлінні забезпечити нормальне життя громадян України.
Зазначені проблемні питання розкриваються, виходячи з аналізу становлення і розвитку земельних відносин в Україні.
Вивчення дисципліні “Історія земельних відносин” надає знання з основ землеустрою та земельних відносин на всіх етапах розвитку суспільства. Земля, яка була та залишається засобом для існування людей і джерелом суспільного багатства. Історичні закономірності вивчаються студентами шляхом ознайомлення з конкретними фактами,подіями,заходами та документами,які характеризують на кожному історичному етапі форми володіння та користування землею,форми і види землеустрою та їх фактичне здійснення,господарськими та політичними результатами.
Вивчення історії земельних відносин та землеустрою дає можливість з найбільшою науковою обґрунтованістю та повнотою зрозуміти суть земельного влаштування як явища суспільного життя. Земельні відносини та землевпорядкування кожної держави історично розвиваються та змінюються разом з розвитком виробничих сил суспільства. Кожному суспільному способу виробництва відповідає своя основна форма земельної власності та свій тип земельних відносин та земельного влаштування.
Під час вивчення предмета слід звертати особливу увагу на наукове обґрунтування та повноту розуміння суті земельних відносин як системи здійснення заходів щодо організації землі як засобу виробництва на всіх етапах розвитку суспільства у різних історичних умовах.
Історія земельних відносин та землевпорядкування служить необхідною науковою передумовою для тих дисциплін,які озброюють техніка-землевпорядника спеціальними знаннями.
Метою вивчення Історії земельних відносин є:
– знання суті земельних відносин та історичних епох землевпорядкування;
– визначення закономірностей організації землі як засобу виробництва;
– розуміння поняття раціонального використання та охорони земель для рівноправного розвитку всіх форм господарювання.
Завданням вивчення Історії земельних відносин є:
– аналізувати історичні закономірності фактів,дій та документів на кожному історичному етапі змін форм володіння та користування землею;
– характеризувати форми,принципи та види землеустрою та їх фактичне здійснення;
– науково обґрунтувати суть земельного влаштування як явища суспільного життя;
– аналізувати закономірності організації земель як засобу виробництва.
– застосовувати здобуті знання в навчанні та виробничій діяльності.
Теоретичні основи курсу складають сукупність завдань навчального курсу, в якій застосовується проблемно-діяльнісна технологія навчання, яка передбачає обов’язкову проблемно-пошукову спрямованість всіх видів занять, а також значне збільшення часу і завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів.
Основними напрямами державної політики у сфері регулювання земельних відносин є:
- забезпечення розвитку відносин власності на землю;
- удосконалення земельних відносин у сільськогосподарському виробництві;
- реформування земельних відносин у містах та інших населених пунктах;
- розвиток ринку землі;
- розвиток кредитування під заставу землі, в тому числі іпотечного кредитування;
- удосконалення порядку справляння плати за землю;
- удосконалення моніторингу земель, порядку ведення державного земельного кадастру та оцінки земель;
- землевпорядне забезпечення проведення земельної реформи;
- підвищення ефективності державного управління земельними ресурсами;
- поліпшення організації контролю за використанням та охороною земель;
- удосконалення нормативно-правової і методичної бази розвитку земельних відносин.
Компетентності: Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами; володіти сучасними знаннями щодо раціонального використання землі та організації сільськогосподарських підприємств різної форми власності; здатність застосовувати законодавчу базу про Державне управління земельним фондом, його суть і завдання;здатність регулювання земельних відносин в межах сільських (міських) рад базового рівня; уміння вчитися впродовж життя; інформаційно-цифрова компетентність; ініціативність і підприємливість; (їх уміння та ставлення відповідно до предмета «Історія земльних відосин»).
Очікувані результати навчання та критерії оцінювання результатів навчання
Професійна підготовка техніків-землевпорядників повинна забезпечувати:
- високий рівень професіоналізму;
- їх прагнення до постійного оновлення своїх знань і умінь;
- уміння працювати у колективі самостійно;
- ефективність їх роботи;
- мобільність та адаптацію;
- постійну підтримку активної життєвої позиції та високої мотивації до праці;
- бажання до інноваційних підходів і нестандартних рішень;
- використання новітніх технологій. Оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень студента в оволодінні змістом громадянської освіти, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальної програми.
Об’єктом оцінювання навчальних досягнень студента є знання, вміння та навички, досвід творчої діяльності студента, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.
При оцінюванні навчальних досягнень студентів мають ураховуватися:
– характеристики відповіді студента: цілісність, повнота, логічність, обґрунтованість, правильність;
– якість знань: осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність;
– ступінь сформованості загально навчальних та предметних умінь і навичок;
– рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
– досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);
– самостійність оцінних суджень.
Course Features
- Lectures 8
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль №1 Теоретичні та наукові основи земельних відносин
-
Модуль №2 Особливості земельних відносин після революційних подій початку ХХ століття
- СемЗан №2 Особливості земельних відносин після революційних подій початку ХХ століття. Земельні відносини і землеустрій у радянській Україні.
- Лекція 3 Земельні відносини і землевпорядкування в період колективізації сільського господарства. Земельні відносини і землевпорядкування в передвоєнний та післявоєнний періоди
- Лекція 4 Удосконалення земельних відносин і землевпорядкування. Земельні відносини і землеустрій у Незалежній Україні.
- СемЗан №3 Земельні відносини і землеустрій у Незалежній Україні.
- Лекція 5 Земельні відносини і землеустрій України на сучасному етапі. Земельні відносини у зарубіжних країнах.
- СемЗан №4 Земельні відносини і землеустрій України на сучасному ета-пі.