Мета вивчення навчальної дисципліни
Мета та завдання навчальної дисципліни: формування системи знань з геодезії, геодезичних робіт та iнших заходiв, спрямованих на рацiональне використання землi.
Мета вивчення навчальної дисципліни – набуття студентами теоретичних знань i практичних навичок з виконання геодезичних робіт, необхiдних пiд час проведення землеустрою, та iнших заходiв, спрямованих на рацiональне використання землi.
Завдання: засвоїти порядок та особливостi проведення геодезичних робіт, необхiдних пiд час проведення землеустрою.
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні опанувати:
- закони та постанови уряду з питань розвитку земельних вiдносин галузi науки i сiльськогосподарського виробництва;
- Iнструкцii та керiвнiматерiали з проведення геодезичних робiт;
- будову геодезичних та електронних геодезичних приладiв;
- технологiю проведення наземних геодезичних знiмань i процеси камеральної обробки цих знiмань з використанням комп’ютерної технiки;
- способи зображення рельефу мiсцевостi;
- способи створення геодезичних мереж згущення;
- методи складання карт, планiв i профiлiв;
- способи вирахування площ;
- способи i методи розв’зання геодезичних задач;
- способи зрiвнювання геодезичних мереж;
- порядок проведення геодезичних вишукувань для потреб сiльського господарства;
- технiку безпеки пiд час проведення геодезичних робiт;
- термiни та визначення основних понять з геодезii;
- державнi стандарти на виготовлення геодезичних приладiв;
- будову вiдлiковi пристроi та перевiрку геодезичних приладiв;
- основнi способи геодезичних вимiрiв у держвних геодезичних мережах згущення;
- принцип дii та роботу на сучасних електронних геодезичних приладах.
- Складати топографiчнi плани i карти землекористувань i землеволодiнь;
- Визначати площу i сладати експлiкацii;
- Користуватися геодезичними приладами, свiтловiддалемiрами, електронними тахеометрами, комп’ютерами та iншим геодезичним обладнанням;
- Створювати знiмальну основу на мiсцевостi за попередньо складеним проектом;
- Виконувати теодолiтне, тахеометричне та мензульне знiмання мiсцевостi, геометричне i тригонометричне нiвелювання;
Гарантувати безпечне проведення робiт i здiйснювати контроль за
дотриманням правил охорони працi та пожежноi безпеки.
Професійна підготовка техніків-землевпорядників повинна
забезпечувати:
Виробничі функції, типові задачі діяльності, уміння та компетенції, якими повинні володіти випускники вищого навчального закладу.
Сформовані компетенції:
1.Здатність до засвоєння фундаментальних знань з циклу геодезії.
- Уміння виконувати топографо-геодезичні роботи з метою
Одержання планово-картографічного матеріалу для цілей землеустрою.
- Уміння використовувати сучасні геодезичні прилади та інформаційні технології при обробці даних польових вимірів.
4.Уміння виготовляти планово-картографічний матеріал.
Очікувані результати навчання та критерії оцінювання результатів навчання
Професійна підготовка техніків- землевпорядників повинна забезпечувати:
- високий рівень професіоналізму;
- їх прагнення до постійного оновлення своїх знань і умінь;
- уміння працювати у колективі самостійно;
- ефективність їх роботи;
- мобільність та адаптація;
- постійну підтримку активної життєвої позиції та високої мотивації до праці;
- бажання до інноваційних підходів і нестандартних рішень;
- використання новітніх технологій.
Оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень студента в оволодінні змістом громадянської освіти, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальної програми.
Об’єктом оцінювання навчальних досягнень студента є знання, вміння та навички, досвід творчої діяльності студента, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.
При оцінюванні навчальних досягнень студентів мають ураховуватися:
– характеристики відповіді студента: цілісність, повнота, логічність, обґрунтованість, правильність;
– якість знань: осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність;
– ступінь сформованості загально навчальних та предметних умінь і навичок;
– рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
– досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);
– самостійність оцінних суджень.
Критерії оцінювання
Тематичний план
Список рекомендованих джерел
Course Features
- Lectures 66
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль 1. Мензульне знімання місцевості.
- Л.1. Характеристика приладів мензульного знімання.
- Л. з.№1.Перевірки та юстування мензули і кіпрегеля. Визначення перевищень та горизонтальних прокладань ліній.
- Л.2. Створення знімальної мережі при мензульному зніманні.
- Л.з.№2. Підготовка планшета до знімання. Створення знімальної мережі при мензульному зніманні місцевості: пряма, бокова та обернена засічки.
- Л.3.Знімання подробиць місцевості мензулою і кіпрегелем. Підготовка планшета. Установка мензули на станції.
- Л.з.№3. Знімання подробиць місцевості мензулою і кіпрегелем з точок знімальної основи. Установка мензули на станції.
- Л. 4.Рівноточні вимірювання
- П.з.№1. Обробка ряду рівноточних вимірів з оцінкою точності вимірювання
- Л. 5. Нерівноточні вимірювання
- П.з.№2. Обробка ряду нерівноточних вимірів з оцінкою точності вимірювання
-
Модуль 2. Плоскі прямокутні координати Гаусса.
- Л. 6. Загальні поняття про картографічні проекції та геодезичні вимірювання.
- Л.7.Плоскі прямокутні координати Гаусса- Крюгера
- Л.8.Визначення прямокутних та географічних координат точок.
- Л. 9. Розграфлення і номенклатура листів топографічних карт і планів.
- П.з.№3. Визначення географічних координат кутів рамки трапеції за номенклатурою листа карти масштабу 1:10000.
- П.з.№4.Визначення прямокутних координат кутів рамки трапеції топографічної карти масштабу 1:10000 .
- Л.10. Топографічні карти і плани, їх зміст та призначення.
- Л.11. Рельєф місцевості та його зображення на картах і планах. Математична основа карт і планів.
- Л.12. Користування топографічними картами та планами. Умовні знаки.
- П.з.№5. Читання топографічної карти та плану.
- П.з.№6.Розв’язання задач на топографічних картах. Визначення географічних та прямокутних координат точок на топографічній карті, істинного, магнітного азимутів і дирекційних кутів напрямів по топографічній карті та відміток точок по горизонталях.
- П. з.№7. Побудова профілю місцевості за заданим напрямком.
-
Модуль 3. Тахеометричне знімання місцевості
- Л.13.Загальні поняття про тахеометричне знімання.
- Л.14. Будова тахеометра. Перевірки юстування та робота з тахеометром.
- Л.з. 4. Виконання перевірок та юстувань тахеометрів. Вимірювання вертикальних кутів. Вирахування кутів ухилу.
- П.з.№8. Визначення перевищень та горизонтальних прокладань ліній з використанням ЕОМ та таблиць.
- Л.15. Проведення тахеометричного знімання.
- Л.16. Камеральна обробка польових вимірювань. Складання плану та кальки тахеометричної зйомки.
- Л.з.№5. Визначення координат точок станцій тахеометричного ходу
- П.з.№9. Визначення висот станцій тахеометричного ходу та пікетів
- П.з.№10. Визначення висот точок зйомочної основи
- Л.з.№6. Зйомка ситуації і рельєфу.
- П.з.№11. Підготовка даних до складання плану тахеометричного знімання місцевості
- П.з.№12. Складання плану тахеометричного знімання місцевості
- П.з.№13. Складання кальки контурів і висот.
- П.з.№14. Оформлення плану тахеометричного знімання місцевості та кальки контурів і висот .
-
Модуль 4. Загальні відомості про державну геодезичну мережу
- Л.17. Побудова державної геодезичної мережі.
- Л.18. Побудова державної геодезичної мережі методом полігонометрії
- Л.19. Побудова державної нівелірної мережі.
- Л.20. Побудова геодезичних мереж згущення методом тріангуляції
- Л.21. Розрядні мережі згущення. Відлікові пристрої оптичних кутомірних приладів.
- Л.з.№7. Вивчення будови оптичного теодоліта Т-2, 2Т-2.
- Л.з.№8. Взяття відліків по теодолітах Т-2, 2Т-2
- Л.з№9. Вимірювання горизонтальних напрямів способом кругових прийомів.
- П.з№15. Ведення журналу польових вимірів та його обробка.
- Л.22. Спрощене вирівнювання централь- ної системи та найменших квадратів.
- П.з.№16. Спрощене вирівнювання центра- льної системи. Вирахування координат пунктів центральної системи.
- Л.23. Побудова геодезичних мереж згущення методом полігонометрії.
- Л.24. Спрощене вирівнювання мереж згущення(нівелірних ходів)по методу В.В.Попова. Зрівноваження полігономет- ричних мереж.
- Л.25 Спрощене вирівнювання мереж згущення (знімальних ходів) по методу В.В. Попова.
- П. з.№17. Вирівнювання знімальних ходів з однією вузловою точкою.
- П.з.№18.Урівноваження ходів з двома вузловими точками та способом послідовних наближень
- П.з.№19. Вирівнювання полігонів знімальних теодолітних ходів по методу В.В. Попова.
- П.з.№20. Вирівнювання полігонів знімальних нівелірних ходів по методу В.В. Попова.
-
Модуль 5. Визначення координат окремих точок знімального обгрунтування.
- Л.26. Мета та методи визначення координат окремих точок знімального обгрунтування.
- Л.27. Прив’язка пунктів геодезичних мереж методами лінійної геодезичної та оберненої багаторазової кутової засічки.
- П.з.№21. Передача координат з вершини знаку на землю.
- П.з.№22. Пряма та обернена засічка. Визначення координат додаткового геодезичного пункту методом прямої та оберненої засічки.
- Л.28. Прив’язка пунктів полігонометрії до постійних об’єктів місцевості відшукання полігонометричних пунктів. Зарисовка відновлених знаків.
- П.з.№23. Передача координат від пунктів полігонометрії на земельну ділянку.
- П.з.№24.Проведення прив’язки геодезичного пункту до твердих контурів місцевості (зарисовка прив’язок).
-
Модуль 6. Сучасні електронні геодезичні прилади
- Л.29. Електронні, цифрові та лазерні нівеліри.
- П.з.№25. Вивчення будови електронного (лазерного) нівеліра та взяття відліків по ньому.
- Л. 30. Світловіддалеміри.
- Л.з.№10. Вивчення будови світловіддалемірів СТ-5 “Блеск” та 2СТ-10 “Блеск 2” .
- П.з.№26.Вимірювання відстаней світловіддалеміром СТ-5 «Блеск».