Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета: Метою викладання навчальної дисципліни Історія України є ознайомлення студентів з фундаментальними досягненнями вітчизняної історії, розуміння причино – наслідкових зв’язків розвитку суспільства і уміння їх використовувати у професійній діяльності та всебічно аналізувати історичні процеси, події та факти з наукових позицій їх тлумачення. Дає можливість студентам орієнтуватися в істотних процесах, подіях, фактах, проблем і перспектив історичного процесу, проблем міжнаціональних відносин застосовувати здобуті знання для прогнозування суспільних процесів, аналізувати й оцінювати явища політичного розвитку українського суспільства в контексті світової історії, зіставляти історичні процеси з епохами, вміти самостійно опрацьовувати матеріал, працювати з додатковою літературою, першоджерелами і на основі цього висловлювати та обґрунтовувати власну думку та долучитися до скарбниці мудрості й досвіду, надбаних людством протягом тисячоліть.
Завдання:
Основними завданнями вивчення дисципліни Історія України є: формування історичного мислення, наукового світогляду; набуття навичок науково-історичного аналізу; виявлення логіки та об’єктивних закономірностей історичного процесу; виховання високого рівня культури, громадянської відповідальності, національної гідності, патріотизму.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
- сутність основних проблем історії та сучасного буття народу України;
- основні закони та етапи розвитку людської спільності;
- витоки української нації та її місце в загальнолюдських процесах;
- суспільно-економічні, політичні та культурні процеси історичного розвитку українського народу;
- історичні події;
- зародження та розвиток української державності;
- процеси розбудови сучасної незалежної української держави;
- діяльність історичних осіб і політичних партій.
вміти :
- порівнювати, аналізувати, узагальнювати і критично оцінювати історичні факти та діяльність осіб;
- оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі з позиції загальнолюдських цінностей;
- співставляти історичні події, процеси з періодами (епохами);
- розрізняти тенденційно подану інформацію;
- орієнтуватись у науковій періодизації історії України;
- вміти самостійно добувати історичну інформацію за темою, працювати з першоджерелами, літературою;
- аргументовано на основі історичних фактів відстоювати власні погляди на ту чи іншу проблему;
- самостійно складати конспект, тези, готувати реферат, відповідь на конференцію, семінарське заняття;
- вміти диспутувати, писати наукові студентські роботи.
Сформовані компетенції:
До предметно-історичних компетенції відносять:
–хронологічні (визначати дати і хронологічні межі подій; співвідносити рік зі століттям, століття з тисячоліттям; співвідносити дати подій із певним періодом історії; правильно користуватися лінією часу; встановлювати послідовність та синхронність історичних подій; складати хронологічні таблиці; синхронізувати події історії України та всесвітньої історії; складати синхроністичні таблиці; виокремлювати сутнісні ознаки історичного періоду чи етапу);
–картографічні (визначати географічне положення країни, рельєф місцевості; показувати на карті місця історичних подій; читати історичну карту, правильно використовуючи знання легенди карти; виконувати завдання на контурній карті; використовувати карту як джерело інформації під час характеристики історичних подій, явищ, процесів; користуючись картою, визначати причини та наслідки історичних подій, пов’язані з геополітичними чинниками і факторами довкілля; використовувати картографічну інформацію для пояснення розвитку міжнародних відносин, політичних інтересів тієї чи тієї країни);
–спеціальні (самостійно здобувати інформацію з тексту та позатекстових компонентів підручника з історії; аналізувати нескладні та адаптовані джерела історичної інформації; визначати, застосовувати історичні терміни та поняття, конкретизуючи поняття на прикладах або визначаючи ознаки поняття на основі аналізу фактів; розповідати про історичні події й явища, описувати їх; давати історичну характеристику видатним діячам; формулювати емоційно-ціннісну оцінку історичних подій і діяльності історичних осіб; визначати причини, сутність, наслідки та значення історичних явищ та подій; висловлювати власну позицію щодо історичної інформації й обґрунтовувати її; відокремлювати упереджену інформацію від неупередженої).
До предметно-історичних компетенції відносять:
– хронологічні (розглядати суспільні явища у розвитку та в конкретно-історичних умовах певного часу; співставляти історичні події, явища з періодами (епохами), орієнтуватися в науковій періодизації історії; використовувати періодизацію як спосіб пізнання історичного процесу);
–картографічні (аналізувати інформацію карти як джерело знань про геополітичні інтереси країн у конкретно-історичний період; аналізувати карту як джерело інформації про основні тенденції розвитку міжнародних відносин та місця в них України; на основі карти пояснювати причинно-наслідкові та інші зв’язки між подіями та явищами; характеризувати історичний процес та його регіональні особливості, спираючись на карту);
–спеціальні (визначати роль людського фактора в історії, давати багатогранну характеристику історичних особистостей, розкривати внутрішні мотиви дій, складати політичні та історичні портрети; визначати протиріччя в позиціях, інтересах, потребах соціальних груп і окремих осіб та їхньої ролі в історичному процесі; самостійно інтерпретувати зміст історичних джерел та історичні факти, явища, події; критично аналізувати та оцінювати історичні джерела; виявляти тенденційну інформацію та пояснювати її необ’єктивність; оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі з позиції загальнолюдських та національних цінностей).
Course Features
- Lectures 22
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 1
- Assessments Yes
-
Модуль I. Україна з найдавніших часів до ХІХ ст.
- Лекція 1. Вступ. Найдавніша історія України
- Сем. 1. Утворення і розвиток держави Київська Русь
- С.р. Галицько-Волинська держава. Українські землі під владою Литви та Польщі.
- Лекція 2. Визвольна війна українського народу ХУІІ ст. утворення козацької держави
- С.р. Соціально-економічний та політичний розвиток України в ІІ пол ХУІІ-ХУІІІ ст.
- С.р. Українські землі під владою Російської та Австрійської імперій у І пол ХІХ стю Українські землі у ІІ пол ХІХ ст
-
Модуль II. Україна в XX на поч. XXI.
- С.р. Україна на початку ХХ ст
- Лекція 3. Україна в роки Першої світової війни
- С.р. Українська державність в 1917-1921 рр.
- Сем 2. Українська державність в 1917-1921 рр.
- Лекція 4. Українська РСР в умовах нової економічної політики (1921-1928 рр)
- С.р. Закріплення радянської влади в Україні (1929-1938 рр.)
- Сем. 3. Закріплення радянської влади в Україні (1929-1938 рр.)
- Сем. 4. Західноукраїнські землі в 1921-1939 рр.
- С.р. Україна в роки Другої світової війни (1939-1945 рр)
- Лекція 5. Німецько-радянська війна (1941-1945 рр.)
- Сем. 5. Німецько-радянська війна (1941-1945 рр.)
- Сем. 6. Україна в перші повоєнні роки (1945-поч. 50-х рр.)
- С.р. Україна в умовах політичної та економічної лібералізації суспільства (1953-1964 рр.)
- Лекція 6. Україна в період загострення кризи радянської системи (середина 60 – початок 80-х рр.)
- С.р. Розпад Радянського Союзу і утворення Незалежності України (1985-1991 рр.)
- Сем. 7. Україна в умовах незалежності