Загальні відомості про курс
Мета вивчення навчального предмета
Місце предмета: Фізична культура відіграє особливу роль у розв’язанні проблеми оздоровлення нації, яка водночас є й важливим засобом формування професійно-важливих якостей та особистісних властивостей студента.
Фізичне виховання молоді в Україні є невід’ємною частиною системи безперервної освіти, важливим компонентом гуманітарного виховання, формування патріотичних почуттів, фізичного та марального здоров’я, вдосконалення фізичної, професійно-прикладної та психологічної підготовки до активного життя і професійної діяльності.
Розвиток освіченої особистості, яка поєднує в собі творчий потенціал до навчання, ініціативність до саморозвитку та самонавчання в умовах глобальних змін та викликів, здатності ідентифікувати себе як важливу і відповідальну складову українського суспільства, яка готова змінювати і відстоювати національні цінності українського народу.
Мета предмета «Фізична культура» – ознайомлення студентів з основними формами професійної діяльності фахівців фізичного виховання (викладача фізичної культури, тренера або інструктора з виду спорту), оволодіння ними первинними методами і формами педагогічної діяльності, формування фізичного, психічного, духовного та соціального здоров’я, фізичної культури особистості, оволодіння знаннями з основ теорії і методики фізичного виховання, вміннями та навичками самостійних і групових занять фізкультурно-спортивної й оздоровчо-корегувальної спрямованості.
Мета реалізовується комплексом таких навчальних, оздоровчих і виховних завдань:
— формування загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров’я, фізичного розвитку;
— розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності;
— розширення функціональних можливостей організму людини через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей;
— формування ціннісних орієнтацій щодо використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя;
- формування практичних навичок для самостійних занять фізичними вправами та проведення активного відпочинку;
– формування високих моральних якостей особистості.
Очікувані результати навчання та критерії оцінювання результатів навчання
Очікувані результати навчально-пізнавальної роботи студентів із фізичної культури спираються на такі наскрізні змістові лінії відповідно до концепції Нової української освіти: « Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність». Ці лінії відбивають провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються у навчанні та вихованні студентів. Наскрізні змістові лінії, спільні для всіх навчальних предметів та дисциплін, є засобом інтеграції навчального змісту, корелюються з ключовими компетентностями, опанування яких забезпечує формування ціннісних і світоглядних орієнтацій студентів, що визначають його поведінку в життєвих ситуаціях.
Оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень студента в оволодінні змістом громадянської освіти, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальної програми.
Об’єктом оцінювання навчальних досягнень студента є знання, вміння та навички, досвід творчої діяльності студента, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.
Оцінювання навчальних досягнень студентів на заняттях фізичної культури може здійснюватися за такими видами діяльності:
- Засвоєння техніки виконання фізичної вправи.
- Виконання навчального нормативу (з урахуванням динаміки особистого результату).
- Виконання навчальних завдань під час проведення заняття.
- Засвоєння теоретико-методичних знань.
Для оцінювання розвитку фізичних якостей використовуються навчальні нормативи, які розроблено для кожного року вивчення. Контрольні навчальні нормативи є орієнтовними. Порядок їх проведення визначає викладач відповідно до календарно-тематичного планування.
При складанні навчального нормативу за його показником визначають рівень досягнень (початковий, середній, достатній, високий), а потім за технічними показниками виконання рухової дії та теоретичними знаннями виставляють оцінку в балах.
Оцінюючи навчальні нормативи з фізичної підготовленості, потрібно дотримуватись таких вимог:
- Навчальні нормативи складають студентів основної медичної групи, які на момент прийняття нормативу не скаржаться на погане самопочуття та стан здоров’я.
- Кожній заліковій вправі передує спеціальна фізична підготовка (не менше як на двох заняттях).
- Перед складанням нормативу викладач проводить розминку, а після — відновлювальні вправи.
- Студенти мають можливість перескласти норматив на визначеному викладачем занятті.
- Викладач зобов’язаний забезпечити безумовне дотримання правил і виконання вимог щодо безпеки під час здачі нормативів.
При оцінюванні навчальних досягнень з фізичної культури також враховуються: особисті досягнення студентів протягом навчального року; ступінь активності студентів на заняттях.
Студенти, які за станом здоров’я віднесені до підготовчої медичної групи, оцінюються за теоретико-методичні знання, техніку виконання вправ, складання відповідних нормативів, які їм не протипоказані.
У період з 01.09 до 01.10 кожного навчального року з метою адаптації студентів до навантажень на уроках фізичної культури прийом навчальних нормативів не здійснюється, а заняття мають рекреаційно-оздоровчий характер з помірними навантаженнями.
Course Features
- Lectures 0
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes