Загальні відомості про курс Всесвітня історія
Місце предмета Всесвітня історія
Навчання історії у старшій школі спрямоване на реалізацію мети повної загальної середньої освіти, яка полягає в розвитку та соціалізації особистості учнів/учениць, формуванні в них національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.
Випускник/випускниця старшої школи – це патріот/патріотка України, який/яка: знає історію своєї держави; є носієм української мови, культури, національних традицій і духовних цінностей; виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті; має бажання і здатність реалізовувати свій потенціал в умовах сучасного суспільства; бережно ставиться до природи; дотримується здорового способу життя.
Структура програми й організація навчання учнів/учениць. Програма складається з пояснювальної записки, структурованих за розділами очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів/учениць і змісту навчального матеріалу з історії України та всесвітньої історії як основи для досягнення цих результатів. Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учня/учениці зорієнтовані на формування предметних і ключових компетентностей і викладені через знання й уміння, які відповідають знаннєвому, смисловому й діяльнісному компонентам.
Зміст історичного матеріалу базується на таких пріоритетах: усталена періодизація новітньої історії; національна спрямованість, принципи історичної пам’яті, хронологічної послідовності, науковості, логічності, гуманізації, проблемного викладання, національної спрямованості, полікультурності; органічне й оптимальне дотримання пропорцій між політичною, соціально-економічною та культурною складовими історичного процесу; загальнонаціональною історією, регіоналістикою й історичним краєзнавством; виокремлення побутової історії та особливостей трансформації рівня життя населення відповідно до подій, що відбувалися в Україні та світі.
Мета та завдання Всесвітньої історії
Мета історичної освіти в старшій школі – сприяти формуванню в учнів/учениць національно-культурної ідентичності, патріотичного світогляду, активної соціальної та громадянської позиції, почуття власної гідності у результаті осмислення соціального та морального досвіду минулих поколінь, розуміння історії і культури України в контексті історичного процесу.
Ця мета має конкретизуватися в комплексі завдань, серед яких пріоритетними є:
– поглиблення інтересу до історії як сфери знань і навчального предмета, розвиток мисленнєвих здібностей та умінь, необхідних для розуміння сучасних викликів;
– набуття системних знаннь про факти, події, явища, тенденції в Україні та світі ХХ–ХХІ ст. з позицій: цінності життя людини, досвіду українського державотворення, утвердження єдності й соборності Українського народу, значення європейських культурних і правових традицій для суспільних процесів в Україні, зміцнення національних інтересів і суверенітету, цілісності та непорушності кордонів Української держави в контексті світового історичного процесу;
– розвиток історичного, критичного та творчого мислення, здатності розуміти загальний хід історичного процесу, проблеми, що стоять перед країною та світом;
– спонукати до усвідомлення національного інтересу, необхідності захисту суверенітету, територіальної цілісності своєї держави в умовах реальних військово-політичних, інформаційних та інших викликів;
– долучення до духовних і культурних надбань і цінностей, історико-культурних традицій українського й інших народів;
– сприяння формуванню політичної та правової культури, громадянської самосвідомості, пошани до державної символіки України в гармонійному поєднанні із національними та загальнолюдськими цінностями.
У результаті вивчення навчального предмета студент повинен:
знати: сутність дисципліни, її структуру, рухатись у просторі ідей, фактів, понять, головні напрямки розвитку світу та взаємозв’язок із історичними подіями на Україні, історію міжнародних відносин і зовнішньої політики у XX-ХХІ ст., історії Першої і Другої світових війн, окремих питань історії культури.
вміти: порівнювати, пояснювати, аналізувати, узагальнювати і критично оцінювати історичні факти та діяльність осіб, спираючись на отримані знання, на основі альтернативних поглядів на проблеми; оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі з позиції загальнолюдських цінностей; користуватися науковою термінологією; складати конспект, тези, готувати реферат, доповідь, складати список літератури за темою, брати участь у дискусії, конференції; використовувати різні джерела знань: документи, науково-популярну літературу, періодичну пресу;порівнювати і критично аналізувати інформацію з різних джерел знань; визначати роль людського фактора в історії, давати різнобічну характеристику історичним особам, розкривати внутрішні мотиви їхніх дій; порівнювати історичні події, процеси з періодами (епохами), орієнтуватись у науковій періодизації історії;
Course Features
- Lectures 35
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
МОДУЛЬ 1
- Лекція 1. Перша світова війна 1914-1918 роки. Міжнародні кризи та конфлікти на початку ХХ ст.
- Семінарське заняття 1. Військові кампанії та основні битви Першої світової війни 1914-1918 років.
- Семінарське заняття 2. Повоєнне облаштування світу
- Лекція 2. Економічна та політична кризи в Російській імперії та Австро-Угорщині. Російські революції 1917р.
- Лекція 3. США у міжвоєнний період.
- Семінарське заняття 3. Розвиток Франції та Великої Британії 20-30-ті роки ХХ століття.
- Лекція 4. Італія. Фашистський режим Беніто Муссоліні.
- Семінарське заняття 4. Німеччина в 20-30рр ХХст. Прихід до влади нацистів.
-
МОДУЛЬ 2
- Лекція 5. Утворення СРСР.НЕП.
- Семінарське заняття 5. Вплив світової кризи на соціально-економічне та політичне становище країн Центральної та Східної Європи.
- Лекція 6. Індія, Японія та Китай в міжвоєнний період.
- Семінарське заняття 6. Країни Передньої Азії та Латинська Америка в 20-30-х рр. ХХст.
- Лекція 7. Назрівання Другої світової війни. Загострення міжнародної напруженості 30-х рр. ХХ ст.
- Семінарське заняття 7. Агресивні дії Німеччини, Італії та Японії.
- Семінарське заняття 8. Мюнхенська конференція та її наслідки. Крах політики умиротворення.
-
МОДУЛЬ 3
- Лекція 8. Друга світова війна. Причини, характер, періодизація.
- Семінарське заняття 9. Початок та головні битви війни СРСР проти Німеччини та її союзників.
- Лекція 9. Окупаційний режим та Рух Опору на окупованих територіях.
- Семінарське заняття 10. Бойові дії в Азії, Африці та Західній Європі.
- Лекція 10. Завершення Другої світової війни та її наслідки.
- Семінарське заняття 11. Повсякденне життя та культура в міжвоєнний період.
-
МОДУЛЬ 4
- Лекція 11. Ялтинсько-Потсдамська системи міжнародних відносин. Початок Холодної війни.
- Семінарське заняття 12. Закріплення біополярності світу.
- Лекція 12. Зміцнення демократії на Заході після Другої світової війни.
- Семінарське заняття 13. Молодіжні рухи та рухи за громадянські права.
- Лекція 13. НТР і політика зменшення соці-альної нерівності.
- Семінарське заняття 14. Об’єднання Німеччини. Створення ЄЕС та ЄС.
- Семінарське заняття 15. Встановлення прорадянських режимів в країнах Центрально-Східної Європи та кризи комуністичних режимів.
- Лекція 14. СРСР від завершення епохи Сталіна до розпаду .
- Семінарське заняття 16. Перебудова в СРСР.
-
МОДУЛЬ 5
- Лекція 15. Розвиток Індії, Японії та Китаю у другій половині ХХст. – на початку ХХІст.
- Семінарське заняття 17. Розвиток країн Близького Сходу.
- Лекція 16. Деколонізація Африки та розвиток Латинської Америки.
- Лекція 17. Динаміка «Холодної війни»
- Семінарське заняття 18. НТР та становлення постіндустріального суспільства.