Загальні відомості про курс
Мета навчальної дисципліни: з’ясування сутності та особливостей управління конкурентоспроможністю підприємства, специфіки аналізу його конкурентного і внутрішнього середовища, проблем і принципів обґрунтування конкурентної стратегії підприємства та критеріїв її оцінки і коригування.
Завдання навчальної дисципліни є такі:
– визначення сутності, видів і факторів конкуренції;
– дослідження особливостей управління конкурентоспроможністю, що відображають процес адаптації підприємства до змін у конкурентному середовищі;
– формулювання шляхів позиціонування підприємства стосовно конкурентів на певному ринку;
– з’ясування сутності та факторів впливу на формування конкурентних переваг підприємства як основи забезпечення його конкурентоспроможності;
– розгляд методики оцінки конкурентоспроможності і стратегічного аналізу конкурентного середовища та його ролі у процесі розробки конкурентної стратегії підприємства;
– дослідження сутності та методів оцінки стратегічного потенціалу;
– висвітлення специфіки моделювання конкурентної боротьби інтегрованих структур бізнесу;
– уточнення складових процесу організації моніторингу конкурентного середовища;
– визначення ризиків виконання певних моделей конкурентної поведінки та механізмів управління ними;
– виявлення складових системи стратегічного контролю, а також умов ефективного здійснення підтримки й розвитку конкурентних переваг підприємства;
– формування організаційного забезпечення моніторингу конкурентних переваг та його інформаційної підтримки;
– обґрунтування рекомендацій щодо підтримки й розвитку конкурентних переваг.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
– основні конкурентні переваги та способи досягнення їх конкретним підприємством залежно від ситуації, що складається;
– базові різновиди конкурентних стратегій, основні типи ринків і відповідні їм ефективні стратегії конкуренції;
– загальні та специфічні чинники, що визначають рівень конкурентоспроможності підприємства;
– зміст основних положень сучасної концепції менеджменту якості;
– послідовність етапів створення на підприємстві системи менеджменту якості та забезпечення її ефективного функціонування;
– сутність загальної концепції управління конкурентоспроможністю підприємства та специфічні особливості управління конкурентоспроможністю організацій різних типів;
уміти:
– здійснювати аналіз позиції підприємства у конкурентному середовищі;
– проводити діагностику та ревізію поточної конкурентної стратегії;
– здійснювати аналіз конкурентних переваг, якими володіє підприємство, та визначати ті, що мають бути досягнутими в майбутньому для підвищення його конкурентоспроможності;
– виконувати розрахунки, пов’язані з оцінюванням ступеня інтенсивності конкуренції;
– здійснювати розрахунки з обґрунтування організаційно-технічних рішень, спрямованих на підвищення якості продукції та продуктивності виробництва;
– виконувати розрахунки та здійснювати аналіз одиничних, групових та інтегральних показників конкурентоспроможності продукції та конкурентоспроможності підприємства;
– визначати та конкретизувати функції управління конкурентоспроможністю підприємства.
Методичні рекомендації до самостійної роботи
Course Features
- Lectures 27
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 1
- Assessments Yes
-
Модуль 1. Теоретичні основи управління конкурентоспроможністю підприємства
- Лекція №1. Сучасні теорії конкуренції
- Семінар №1. Сутність і значення конкуренції
- Лекція №2. Державне регулювання конкуренції
- Семінар №2. Антимонопольне регулювання конкуренції
- Лекція №3. Діагностика конкурентного середовища підприємства
- Семінар №3. Сталість та розвиток підприємства як фактори ефективності в конкурентному середовищі
- Практична №1. Оцінювання конкурентного середовища підприємства
- Лекція №4. Визначення потенціалу конкурентоспр. підприємства та його складових
- Семінар №4. Оцінка конкурентоспромож. інтегрованих структур бізнесу та суб’єктів господарювання
- Практична №2. Оцінювання потенціалу конкурентоспроможності підприємства
-
Модуль 2. Напрямки оцінки конкурентоспроможності підприємства
- Лекція №5. Формування конкурентних переваг підприємства
- Семінар №5. Конкурентні переваги
- Практична №3. Оцінка конкурентних переваг підприємства
- Лекція №6. Методи забезпечення конкурентних переваг підприємства
- Семінар №6. Формування нових конкурентних переваг підприємства
- Лекція №7. Технологія забезпечення конкурентних переваг підприємства
- Семінар №7. Організаційно-економічні аспекти впровадження технології забезпечення конкурентних переваг підприємства
-
Модуль 3. Управління конкурентоспроможністю в системі стратегічного управління підприємствами
- Лекція №8. Особливості управління конкурентоспр. продукції
- Семінар №8. Принципи та алгоритм оцінювання конкурентоспром. продукції
- Лекція №9. Управління конкурентоспр. підприємства
- Семінар №9. Прогнозування стану конкурентосп. підприємства
- Лекція №10. Соціальна відповідальність і конкурентос. підприємства
- Семінар №10. Система заходів з підвищення рівня соціальної відповідальності та конкурентосп. підприємства
- Лекція №11. Розроблення і реалізація програм підвищення конкурентоспроможності підприємства
- Семінар №11. Програми підвищення якості продукції та ефективності господарської діяльності
- Лекція №12. Оцінювання ефективності сучасних моделей управління конкурентоспр. підприємства
- Семінар №12. Моделі управління конкурентоспроможністю підприємства