Мета вивчення навчального предмета
Місце предмета:
Мета базової загальної середньої освіти: розвиток особистості, яка поєднує в собі творчий потенціал до навчання, ініціативність до саморозвитку та самонавчання в сучасних умовах, здатності ідентифікувати себе як важливу і відповідальну складову українського суспільства, яка готова змінювати і відстоювати національні цінності українського народу.
Мета курсу полягає у засвоєнні і набутті студентами необхідних теоретичних знань та практичних навичок у сфері ландшафтної архітектури та ландшафтного дизайну та формування практичних навичок їх застосування.
Програмою дисципліни передбачено проведення теоретичних, практичних занять з вирішенням ситуаційних завдань, які виникають у професійній діяльності озеленювачів.
Методологічно дисципліна спрямована на вивчення ландшафтної архітектури та ландшафтного дизайну як цілісної системи, що охоплює навколишнє середовище та всі аспекти специфіки його формування. В дисципліні розглядаються сучасні методи та підходи до формування об’єктів ландшафтної архітектури та ландшафтного дизайну. Як найважливіше розглядається системний середовищний підхід та новітні досягнення у практичній сфері.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретичні та практичні погляди на ландшафтну архітектуру та ландшафтний дизайн містобудівного середовища, як цілісну систему формування навколишнього середовища.
Метою викладання навчального предмета «Ландшафтна архітектура» є надання студентам навичок проведення аналітичних передпроектних досліджень з фахової проблематики та доцільного використання історичного та сучасного досвіду в умовах нового будівництва чи реконструкції.
Основними завданнями вивчення «Ландшафтної архітектури» – навчити студентів використовувати сучасні підходи, тенденції та технології при проектуванні ландшафтних об’єктів містобудівного середовища. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні мати компетентності: – щодо розробок проектних концепцій, програм, сценаріїв та планів містобудівного розвитку населених місць; – щодо вміння раціонально й доцільно використовувати існуючі природні умови, додержуватись оптимального співвідношення між природними й антропогенними компонентами, при проектуванні об’єктів на різних містобудівних рівнях; – щодо надання консультаційних послуг в галузі архітектури та містобудування та участі в експертизі та аналізі складних архітектурно містобудівних ситуацій.
Очікувані результати навчання та критерії оцінювання результатів навчання
Професійна підготовка техніків-озеленювачів повинна забезпечувати:
- високий рівень професіоналізму;
- їх прагнення до постійного оновлення своїх знань і умінь;
- уміння працювати у колективі самостійно;
- ефективність їх роботи;
- мобільність та адаптацію;
- постійну підтримку активної життєвої позиції та високої мотивації до праці;
- бажання до інноваційних підходів і нестандартних рішень;
- використання новітніх технологій.
Оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень студента в оволодінні змістом громадянської освіти, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальної програми.
Об’єктом оцінювання навчальних досягнень студента є знання, вміння та навички, досвід творчої діяльності студента, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.
При оцінюванні навчальних досягнень студентів мають ураховуватися:
– характеристики відповіді студента: цілісність, повнота, логічність, обґрунтованість, правильність;
– якість знань: осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність;
– ступінь сформованості загально навчальних та предметних умінь і навичок;
– рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
– досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);
– самостійність оцінних суджень.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні
знати: вміти: – оцінити, вивчити і вирішити проблемну ситуацію у містобудуванні;
Знати:
– історію розвитку ландшафтної архітектури;
– структуру ландшафтної архітектури;
– закони ландшафтного дизайну;
– типи ландшафтних об’єктів;
– методи проектування об’єктів ландшафтного дизайну;
– особливості створення штучних ландшафтів на об’єктах озеленення.
Вміти :
– відображати деревно-чагарникові породи за допомогою ландшафтної графіки;
– створювати ландшафтні композиції з рослин;
– оцінювати естетичні якості ландшафтів та пейзажних ділянок;
– проектувати рокарії;
– проектувати малі сади за принципами ландшафтного дизайну
Course Features
- Lectures 19
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль № 1 Вступ. Основи ландшафтної архітектури
- Лекція 1 Вступ
- Лекція 2 Ландшафт. Морфологія ландшафту.
- ПР 1 Вивчення видів ландшафту та їх компонентів
- Лекція 3 .Взаємодія природних і міських ландшафтів
- ПР 2 Вивчення особливостей ландшафтної структури міської території.
- Лекція 4 Географічні і стильові особливості історико-культурних ландшафтів різних епох.
- ПР 3 Аналіз формування садово-паркових ландшафтів різних епох та їх особливості.
- Лекція 4.Класифікація садово-паркового ландшафту
- ПР 4 Вивчення видів малих садів
-
Модуль № 2 Основні принципи композиції зелених насаджень
- Лекція 5 Основні принципи формування композиції садово-паркового ландшафту
- ПР 5 Проектування композицій ландшафту та їх обґрунтування. Відображення поняття ритму в ландшафтній архітектурі.
- ПР 6 Вивчення симетричності та асиметричності рослинних угрупувань у ландшафтній архітектурі.
- Лекція 6 Об’ємно – просторова структура об’єктів ландшафтного мистецтва
- ПР 7 Вивчення композиції відкритих просторів.
- Лекція 7 Формування пейзажних композицій
- Лекція 8 Композиційне використання властивостей компонентів ландшафту і їх взаємодія
- ПР 9 Паркова композиція. Стилізація крон дерев
- ПР 10 Групи дерев та чагарників у сезонній динаміці. Елементи паркової композиції.
- Лекція 9 Сучасна садово-паркова ахітектура (мистецтво) та класифікація сучасних парків