Мета та завдання навчальної дисципліни
Місце дисципліни: Вивчення природи і методів впливу новітніх інформаційних технологій на соціальну сферу сучасного суспільства на сьогодні є основним компонентом інформатики як комплексної наукової дисципліни. Розширення застосування комп’ютерної техніки і телекомунікацій помітно змінює сучасне суспільство, розширюючи при цьому горизонти наукових та практичних пізнань, стимулюючи процеси вдосконалення інформаційних технологій. Такий взаємний вплив обумовлює стрімкий розвиток всієї інформаційної інфраструктури суспільства, що, у свою чергу, є потужним прискорювачем розвитку новітніх засобів інформаційного обміну.
Мета: формування у студентів інформаційної культури та інформатичної компетентності для реалізації їх творчого потенціалу та соціалізації у суспільстві завдяки здатності до ефективного використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій
Завдання:
- формування у студентів знань й умінь, необхідних для ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-пізнавальній діяльності, при вивченні інших навчальних предметів і дисциплін, у повсякденному житті;
- розвиток у студентів готовності застосовувати інформаційно-комунікаційні технології з метою ефективного виконання різноманітних завдань щодо реалізації інформаційних процесів, пов’язаних з майбутньою професійною діяльністю в умовах інформаційного суспільства;
- розвиток інформаційної культури, знань правил безпеки життєдіяльності та навичок безпечної поведінки при виконанні робіт з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій;
- розвиток у студентів здатності самостійно опановувати та раціонально використовувати програмні засоби загального та прикладного призначення, цілеспрямовано шукати й систематизувати відомості, використовувати електронні засоби обміну даними.
Теоретичні основи курсу складають такі змістовні лінії: інформаційні технології в суспільстві; моделі і моделювання, аналіз та візуалізація даних; системи керування базами даних; технології опрацювання мультимедійних даних; сервіси інформаційно-комунікаційних мереж; графічний дизайн як засіб візуальної комунікації; основи композиції та дизайну; растрова і векторна графіка; графічний дизайн у поліграфії; прикладне програмне забезпечення в профільній підготовці; використання інформаційних технологій в професії.
Компетентності:
Ключові компетентності |
Пояснення |
|
1 |
Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами |
це уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах; розуміти, пояснювати і перетворювати тексти практичних завдань, грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з предмета, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас. |
2 |
Інформаційна компетентність |
це вміння: самостійно працювати з інформацією (шукати, аналізувати, передавати тощо); критично і об’єктивно сприймати інформацію, що надається ЗМІ та засобами комунікації; це володіння новітніми інформаційними технологіями. |
3 |
Інформаційно-цифрова компетентність |
це уміння: діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; знаходити інформацію, оцінювати її достовірність. |
4 |
Уміння вчитися впродовж життя |
це уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. |
5 |
Ініціативність і підприємливість |
це уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання. |
6 |
Соціальна та громадянська компетентності |
це уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір. |
7 |
Обізнаність та самовира-ження у сфері культури |
це уміння: будувати моделі різних об’єктів, процесів та явищ, зображати їх у вигляді графіків, рисунків, схем, діаграм за допомогою програмних засобів. |
8 |
Екологічна грамотність і здорове життя. |
це уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі статистичних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання. |
Очікувані результати навчання та критерії оцінювання результатів навчання
Оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень студента в оволодінні навчальним предметом «Інформатика і комп’ютерна техніка», уміннями та навичками відповідно до вимог навчальної програми.
Об’єктом оцінювання навчальних досягнень студента є знання, вміння та навички, досвід творчої діяльності студента, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності. При оцінюванні навчальних досягнень студентів мають враховуватися:
– вміння ефективно користуватися комп’ютерною технікою та інформаційними технологіями, розв’язувати за допомогою комп’ютера задачі, пов’язані з майбутньою професійною діяльністю;
- характеристики відповіді студента: цілісність, повнота, логічність, обґрунтованість, правильність;
– якість знань: осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність;
– ступінь сформованості загально навчальних та предметних умінь і навичок;
– рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
– досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);
– самостійність оцінних суджень.
При оцінюванні якості підготовки студентів з інформатики і КТ потрібно розглядати три компоненти, що відповідають складникам компетентності: діяльнісний (діяльність/уміння), знаннєвий (знання), ціннісний (ставлення).
Course Features
- Lectures 23
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 1
- Assessments Yes
-
Модуль 1. Пакет програм MS Office
- Лекція 1. Поняття інформаційних технологій. Текстовий процесор MS Word. Електронні таблиці MS Excel
- Л.р.№16. Робота з простим текстовим редактором, створення, редагування.
- Л.р.№17. Робота з текстовим редактором WORD, форматування, розмітка сторінки оформлення.
- Л.р.№18. Робота з таблицями і редактором формул
- Л.р.№19. Робота з графіками та таблицями, діаграмами
- Л.р.№20. Розв’язання прямої геодезичної задачі
- Л.р.№21. Розв´язання оберненої геодезичної задачі
- Л.р.№22. Вирахування площ аналітичним способом
-
Модуль 2. Програми для цифрового креслення.
- Лекція 2. Робота в AutoCad
- Л.р.№23. Обробка матеріалів польових вимірів і створення геодезичної основи
- Л.р.№24. Нанесення точок ситуації на кадастровий план різними способами
- Л.р.№25. Редагування слоїв контурів об’єктів
- Л.р.№26. Побудова плану та його оформлення
- Л.р.№27. Завантаження растрового зображенн та їх компонування.
- Л.р.№28. Оцифрування растрового зображення.
- Л.р.№29. Оформлення і друк документів.
- Лекція 3. Системи автоматизованої обробки геодезичних даних Інвент Град
- Л.р.№30. Ознайомлення з системами автоматизованої обробки геодезичних даних
- Л.р.№31. Обробка замкнутого теодолітного ходу
- Л.р.№32. Обробка розімкнутого теодолітного ходу різних типів
- Л.р.№33. Нанесення точок ситуації на кадастровий план різними способами
- Л.р.№34. Побудова плану та його оформлення
- Л.р.№35. Оформлення технічної документації