Місце дисципліни:Мета курсу полягає у засвоєнні і набутті студентами необхідних теоретичних знань та практичних навичок у сфері автоматизації державного земельного кадастру та формування знань про розвиток автоматизованих систем України та світу, та використовувати набуті знання у виробничих процесах.
Завдання. Завдання вивчення дисципліни є формування у студента теоретичних знань і практичних навичок забезпечення автоматизації земельно-кадастрових робіт для планування розвитку територій, інвентаризації земельних ресурсів, прогнозування стану земельного фонду, контролю за використанням та охороною ґрунтів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати: основи побудови земельних інформаційних систем, основні поняття про автоматизацію земельного кадастру; нормативно-правове забезпечення і стандартизацію складових автоматизованих земельно-кадастрових систем; обладнання та програмне забезпечення для впровадження автоматизованої земельно-кадастрової системи. функції земельно-інформаційних систем; інформаційна база ДЗК,концепцію створення АС ДЗК. основи аналізу і картографічного моделювання.картографічне забезпечення ДЗК, картографічні проекції і системи координат.основи створення земельно-кадастрової інформації методи і прийоми автоматизованої обробки земельно-кадастрової інформації, методи аналізу, моделювання, прогнозування і поновлення даних.
Завданням вивчення є:
- використовувати апаратне і програмне забезпечення для вирішення практичних задач ведення автоматизованої земельно-кадастрової системи (АЗКС);
- здійснювати збір географічної інформації;
- визначати точкові, лінійні об’єкти та об’єкти у вигляді полігонів на основі їх атрибутів;
- використовувати апаратне та програмне забезпечення для вирішення практичних задач, спрямованих на автоматизацію інформаційно-технологічних процесів, пов’язаних з оперативним веденням і використання даних державного земельного кадастру;
- застосовувати АЗКС з метою ландшафтно-екологічного зонування території;
- вміти застосовувати АЗКС з метою техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земельних ресурсів.
Професійна підготовка техніків-землевпорядників повинна забезпечувати:
- високий рівень професіоналізму;
- їх прагнення до постійного оновлення своїх знань і умінь;
- уміння працювати у колективі самостійно;
- ефективність їх роботи;
- мобільність та адаптацію;
- постійну підтримку активної життєвої позиції та високої мотивації до праці;
- бажання до інноваційних підходів і нестандартних рішень;
- використання новітніх технологій.
Теоретичні основи курсу складають сукупність завдань навчального курсу, в якій застосовується проблемно-діяльнісна технологія навчання, яка передбачає обов’язкову проблемно-пошукову спрямованість всіх видів занять, а також значне збільшення часу і завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів.
Програмою дисципліни передбачено проведення теоретичних та практичних занять з вирішенням ситуаційних завдань, які виникають у професійній діяльності землевпорядників.
Курс дисципліни розраховано на 108 годин:зокрема, самостійне вивчення 52 години.
Згідно освітньо-професійної програми, «Автоматизована земельно-кадастрова інформаційна система » є нормативною навчальною дисципліною. Структурно навчальна дисципліна складається із 3 модулів.
Основними видами занять під керівництвом викладача є лекції, практичні та індивідуальна робота у вигляді індивідуальних контрольних співбесід, самостійних занять під керівництвом викладача та повторних модульних контролів.
З метою оцінки рівня опанування студентами навчального матеріалу та стимулювання самостійної роботи здійснюється поточний і підсумковий контроль. Фронтальне опитування проводиться під час практичних занять, індивідуальної роботи та модульних контролів. Підсумковий контроль здійснюється у вигляді заліку.
Компетентності: Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами; Здатність застосовувати знання з земельного права, земельних правовідносин з метою забезпечення права власності та користування землею і здійснювати операції з нерухомістю; Здатність розробляти технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі землевласників і землекористувачів; Здатність виконувати робочі проекти щодо охорони земель, їх використання та поліпшення; Здатність використовувати земельне законодавство з метою вирішення земельних спорів та юридичних оформлень землевпорядної документації.
Очікувані результати навчання та критерії оцінювання результатів навчання
Професійна підготовка техніків-землевпорядників повинна забезпечувати:
- високий рівень професіоналізму;
- їх прагнення до постійного оновлення своїх знань і умінь;
- уміння працювати у колективі самостійно;
- ефективність їх роботи;
- мобільність та адаптацію;
- постійну підтримку активної життєвої позиції та високої мотивації до праці;
- бажання до інноваційних підходів і нестандартних рішень;
- використання новітніх технологій. Оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень студента в оволодінні змістом громадянської освіти, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальної програми.
Об’єктом оцінювання навчальних досягнень студента є знання, вміння та навички, досвід творчої діяльності студента, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.
При оцінюванні навчальних досягнень студентів мають ураховуватися:
– характеристики відповіді студента: цілісність, повнота, логічність, обґрунтованість, правильність;
– якість знань: осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність;
– ступінь сформованості загально навчальних та предметних умінь і навичок;
– рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
– досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);
– самостійність оцінних суджень.
Course Features
- Lectures 22
- Quizzes 0
- Duration 10 weeks
- Skill level All levels
- Students 0
- Assessments Yes
-
Модуль1. Вступ. Концепції і принципи побудови ГІС
- Лекція 1 Інформаційні технології у кадастрі та землеустрої.
- Лекція 2 Загальна характеристика географічних інформаційних систем
- ПР 1 Реєстрація точок з відомими координатами на растровому зображенні
- Лекція 3 Основні компоненти географічних інформаційних систем
- ПР 2 Створення цифрового плану
- ПР 3 Впорядкування тематичних шарів
- ПР 4 Застосування єдиної системи класифікації і кодування інформації
-
Модуль 2. Основи геопросторового аналізу
- Лекція 4 Організація даних в ГІС
- ПР 6 Робота з базами даних
- ПР 7 Складання каталогу координат, контурної відомості
- ПР 8 Складання експлікації
- ПР 9 Складання кадастрових планів
- Лекція 5 Загальна характеристика геопросторового аналізу
- ПР 10 Складання обмінного файлу
- Лекція 6 Класифікація аналітичних засобів ГІС
-
Модуль 3. Автоматизована система державного земельного кадастру. Кадастрова реєстраційна система
- Лекція 7 Концепція створення автоматизованої системи державного земельного кадастру
- ПР 12 Створення планів земельних ділянок
- Лекція 8 Організація баз даних автоматизованої системи державного земельного кадастру
- ПР 13 Оцифрування та побудова земельних ділянок в межах адміністративно-територіального утворення
- ПР 14 Створення документації та експлікації земель за угіддями
- Лекція 9 Робота з кадастрово-реєстраційною системою
- ПР 15 Побудова інженерних комунікацій та зон обмежень